tisdag 10 februari 2015

Top Five Things I Like/Dislike When It Comes To Romances In Books


Varje tisdag anordnas Top Ten Tuesday av The Broke and the Bookish och går ut på att ge sina Top 10 i ett valt tema/ämne.

Veckans ämne är "välj vad du vill", så jag valde:
Top Five Things I Like/Dislike When It Comes To Romances In Books

Saker jag gillar:
1. När berättelsen är trovärdig! Inget är bättre än att läsa en bok med en trovärdig berättelse! Något som får mig att tro på äkta kärlek! ^^

2. När jag fastnar för karaktärerna. Viktigt för mig är att jag ska bry mig om karaktärerna boken handlar om, för hur ska jag annars fastna för själva boken?

3. När romansen utspelar sig på någon exotiskt plats. Är ganska trött på ungdomsböcker som utspelar sig i skolan, skulle mycket hellre läsa böcker som utspelar sig i Finland, Japan eller Kanada!


Saker jag inte gillar:
1. TRIANGELDRAMA! Jag vet inte hur många böcker där det finns ett triangeldrama med! För det mesta så tycker jag bara att det är väldigt onödigt, men ibland har några författare fått mig faktiskt gilla tre karaktärers personligheter så mycket att jag inte har brytt mig så mycket om det är triangeldrama eller inte. Dock så säger jag i regel nej till triangeldrama i böcker, och då på grund av att jag oftast inte gillar dem.

2. När dramat tar mer plats än karaktärsutveckling. Jag läser ju faktiskt böcker för att njuta av dem, och att då bara läsa om dejter, kyssar, första kärleken etc etc blir snabbt gammalt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar