tisdag 17 februari 2015

Ten Book Related Problems I Have (could be serious or fun!)


Varje tisdag anordnas Top Ten Tuesday av The Broke and the Bookish och går ut på att ge sina Top 10 i ett valt tema/ämne.

Veckans ämne är:
Ten Book Related Problems I Have (could be serious or fun!)

1. Har alldeles för många olästa böcker i bokhyllan! Kommer upp ett inlägg senare i veckan där jag diskuterar mitt stora x antal olästa böcker och mina funderar på om ett köpstopp är ett måste.

2. Min läsning är inte prioritet ett längre. Det är det som är problemet med livet. Det kommer i vägen för min största passion i livet. 

3. Jag har ingen egen TARDIS. Tänk hur praktiskt det skulle vara att resa runt i tid och rum! Utforska planeter och möta spännande utomjordingar, kan kanske till och med hoppa in i en boks handling och leva lite med mina favoritkaraktärer? 

4. Jag har ingen re-wind knapp så att jag kan läsa om mina favoritböcker en första gång till. Skulle älska att uppleva samma magi som första gången jag läser en bok ännu en gång.

5. Alla de där filmerna baserade på böcker jag inte har sett än. Finns hur många filmer baserade på böcker just nu som jag inte har sett! Och det måste jag verkligen ändra på! 

6. Bloggandet har hamnat lite i skymundan. Men det kommer att ändras från och med nu! Har massor av inspiration och många projekt att påbörja i tankar, frågan är bara när de kommer bli verklighet. =P

7. Den eviga väntan på böcker som ska komma ut. Ord känns överflödiga eftersom jag är säker på att alla som gillar läsning någon gång har väntat med stor förväntan på en bok. 

8. Vissa böcker som jag läste när jag var yngre kan inte längre köpas. Second hand i all ära, men ibland vill jag kunna beställa de där favoritböckerna jag hade som yngre. 

9. Fiktionella book-boyfriends finns bara i böcker. Skulle inte ha något emot en Will Herondale eller Percy Jackson i verkliga livet. ^^

10. Har helt klart alldeles för få bokhyllor för mina böcker. Mer än hälften av de böcker jag äger är i flyttkartonger (ve och fasa!) och det är min dröm att en dag ha tillräckligt mycket hyllplats för alla mina älsklingar! 


8 kommentarer:

  1. Tänkt att ha ett stooort bibliotek :) Kan man ha för många olästa? Bara man läser lite av de olästa så är det helt okey att ha mycket att välja på :)
    Tyvärr har man perioder i livet när man intehinner läsa lika mycket som man vill :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa drömmen är ett jäääättestort bibliotek!!! :P Enligt mig så kan jag ha för många olästa böcker, speciellt med tanke på att jag inte läser så många av dem, speciellt om det x antalet olästa böcker innehåller tre siffror. D: xD

      Radera
  2. Det där med köpstopp har jag provat. Det fungerade inte. De senaste åren har jag försökt att inte köpa fler böcker än jag läser. Det har inte heller fungerat. Men jag försöker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig provat det på allvar förut, men den här gången så kommer jag göra det - och då hoppas jag verkligen att det fungerar! :)

      Radera
  3. Jag klarar inte av att ha köpstopp helt och hållet, istället försöker jag begränsa det till max 3-5 böcker per månad, endast köpa böcker jag verkligen vill och kommer att läsa och så får jag inte köpa en fortsättning i en serie förrän jag läst föregående del (vilket jag haft ett stort problem med innan). Två månader in i 2015 och det har fungerat helt bra än så länge, hoppas det kommer fungera för resten av året också :D

    Hälften av mina böcker ligger också i flyttlådor, önskar så jag hade större utrymme för fler bokhyllor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror verkligen att alla är väldigt olika när det kommer till köpstopp. :P Själv tror jag att jag kan klara av det. :)

      Radera
  4. Den där rewindknappen skulle inte vara så dum :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Livet skulle bli så mycket lättare då! xD

      Radera