söndag 15 februari 2015

Länkkärlek - vecka 7

En typ av inlägg jag tänkte kunde vara kul för alla som läser det - för vem älskar inte lite länkar från den gångna veckan? Lite blandat med nyheter (både gamla och nya, för ibland kan jag ligga lite efter), blogginlägg, videos, artiklar och så mycket mer. Självklart handlar alla länkar på något sätt om böcker!

1. Gena Showalter har gått ut med att det kommer en uppföljare till The Queen of Zombie Hearts senare i år! Den kommer heter A Mad Zombie Party och ta upp alla obesvarade frågor i slutet av förra boken, vilket jag är jätteglad över! Läs mer om nyheten här!

2. Åsa Ekström är en av mina favoritillustratörer och en av de illustratörer/författare jag följer online. Tidigare i veckan publicerade hon på sin blogg ett inlägg om att hon kommer bli publicerad i Japan (Grattis!) och jag tyckte hennes inlägg var så intressant att jag ville dela med mig av det på veckans Länkkärlek! Ni kan läsa Ekströms inlägg här!

3. För några år sedan på #fetastebokträffen hörde jag på ett författarsamtal med Peter Barlach och hur han planerar förhoppningsvis kommer skriver en uppföljare till sin bok Det är jag som är Caroline. Och jag tror jag har hittat den (även om jag inte är helt hundra). Den heter Konsten att var Caroline och kommer ges ut från Lind & Co senare i år. Läs mer om boken här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar