onsdag 25 februari 2015

Nya omslag till Olympens Hjältar!

Det verkar som om Bonnier Carlsen har bytt omslagen till Den försvunne hjälpten samt Den fängslade guden! Och jag måste verkligen säga att de nya är helt klart bättre än de förra! =D

Så här ser de nya omslagen ut:


De matchar helt klart de svenska utgåvorna av Percy Jackson serien bättre med en rand på högra sidan av omslaget. Och jag gillar verkligen att den ena är orange (Camp Half-Blood) och den andra är lila (Camp Jupiter), vilket passar in på innehållet i böckerna. Utöver det så gillar jag verkligen den nya designen! Helt klart ett omslagsbyte jag är glad över! (vilket inte händer så ofta...)

Vad tycker ni om den nya designen? 

4 kommentarer:

  1. Oj, vilka snygga nya omslag! :D De omslagen på de här böckerna som de hade tänkt använda först var ju inte alls särskilt snygga, men de här var ju hur vackra som helst! Det är ju nästan så att man vill läsa den här serien på svenska nu bara på grund av omslagen^^ Jag tycker dock att de amerikanske utgåvorna av de här böckerna också är väldigt snygga! :)

    "Den fängslade guden" var ju hur snygg som helst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. John Rocco som har gjort de amerikanska utgåvorna är väldigt begåvad när det kommer till att rita! :3 Har hittills älskat alla hans omslag till RIordans böcker! :D

      Radera
  2. Jag tycker också att de är betydligt snyggare än vad de första omslagen var. Jag gillar allra helst Festus på den första boken. :)

    SvaraRadera