torsdag 5 februari 2015

Grasping at Eternity

Grasping at Eternity av Karen Amanda Hooper
Serie: Kindrily #1
Utgiven: 2012
Sidantal: 328
Språk: Engelska
Betyg: 3.5/5 stjärnor


“If you love someone, put their name in a circle; because hearts can be broken, but circles never end.”- Grasping at Eternity
När författare förvandlar saker jag ogillar i böcker till något jag älskar, då vet jag att det är en riktigt bra författare. Hooper tar många klichéer från paranormal romance böcker och gör dem spännande att läsa om!

Grapsing at Eternity handlar om personer som går igenom reinkarnation, alltså återfödelse. De har gjort det i flera hundra år och har skapat en familj, men något förrändrades när Maryah dog senaste gången - hon kom tillbaka, men hon hade inget minne av hennes tidigare liv eller hennes kärlek Nathan.

Just den där lilla detaljen med att Maryha inte minns något gav faktiskt berättelsen något extra. Man har hela mysteriet med varför hon valde att återfödas utan hennes minne - och tro mig, det berör väldigt mycket i boken! Och det stör mig väldigt mycket att jag inte har svaret ännu!

När det kommer till karaktärerna så var det flera stycken jag gillade samt inte gillade. Carson och Nathan var mina favoriter, för det var dem som berörde mig mest! Maryah tyckte jag för det mesta bara var väldigt naiv större delen av tiden.

Hooper bjuder verkligen på en annorlunda läsning som berör - rekommenderas!


Det bästa med boken: att den var så annorlunda!
Vad jag blev besviken på: Maryah

Andra delar i serien:
1. Grasping at Eternity
2. Taking Back Forever
3. Fighting for Infinity

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar