måndag 26 januari 2015

Pushed

Pushed av Corrine Jackson
Serie: Sense Thieves #2
Utgiven: 2013
Sidantal: 300
Språk: Engelska
Betyg: 4/5 stjärnor

Obs! Se upp för spoilers från tidigare delar i serien!



Jackson har verkligen skapat en värld som är spännande att läsa om. I första boken så fick jag lära känna karaktärerna och hur Remys värld är uppbyggd av Healers och Protectors, men i Pushed så hände så mycket mer!

Genom att utvidga karaktärernas horisonter (nya platser, karaktärer och problem som dyker upp) så har Jackson tagit serien ett steg längre än vad jag hade förväntat mig. Jag trodde den skulle följa det typiska paranormal romance mönstret, och på sätt och vis följde den det också... men skillnaden den här gången är att jag verkligen bryr mig om karaktärerna! Och det gör en väldigt stor skillnad faktiskt! 

Men även om jag gillade utveckling och själva handlingen, så var det vissa ögonblick då jag kände mig lite irriterad. Jag hade redan ganska tidigt listat ut vissa saker som visade sig först i slutet, och jag vet inte om det är så att jag har läst något liknande förut eller om det var Remy inte insåg vad som pågick. Det fanns ledtrådar lite överallt i boken och jag störde mig på att jag hade listat ut väldigt mycket innan boken var över. 

Något jag däremot älskade var att man fick läsa så mycket om Gabe! Jag gillade honom inte alls i första boken, Touched, men nu när man fick lära känna honom blev det helt annorlunda. Vad som hände i slutet var också riktigt förkrossande, så jag hoppas verkligen att det kommer att läsa sig! (Ni som har läst boken fattar vad jag menar!)

En överraskande bok med många djup men inte så mycket överraskningar i själva handlingen, men trots det så rekommenderar jag verkligen den här serien varmt!


Det bästa med boken: Remy och slutet.
Vad jag blev besviken på: att jag lista ut delar av slutet ganska tidigt i läsningen.

Andra delar i serien:
1. Touched
2. Pushed
3. Ignited

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar