lördag 31 januari 2015

Månadsrapport Januari -15

Årets första månadsrapport! Och vilken månad det har varit - är äntligen igång med läsningen, mitt lager av oskriva recensioner är nästan slut och skolan rullar äntligen i rätt riktning. Så det har i allmänt varit en riktigt bra första månad av 2015, som också innebär många bra böcker lästa!


MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 4420
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 5
Lästa böcker: 10

Goodreads Reading Challenge: 15/150
Finish That Series Challenge: 3 stycken (ingen dålig början!)

  1. Reborn av C. C. Hunter
  2. Eternal av C. C. Hunter
  3. Champion av Marie Lu
  4. En fantastisk upptäckt av Hugo Cabret av Brian Selznick (seriealbum)
  5. Also Known As av Robin Benway
  6. Mellody Looh - Födelsemärket av Gabriella P. Kjeilen
  7. Sparks Rise av Alexandra Bracken (novell)
  8. Succubus Revealed av Richelle Mead
  9. Kiss of Death av Rachel Caine
  10. The Audition av Rachel Hartman (novell)
  11. Ignited av Corrine Jackson
  12. Love Hurts av Kim W Andersson (seriealbum)
  13. The Red Pyramid: The Graphic Novel av Rick Riordan & Orpheus Collar (seriealbum)
  14. Ibland bara måste man av David Levithan
  15. Järnprovet av Cassandra Clare & Holly Black

(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
Järnprovet av Holly Black och Cassandra Clare
Den här boken steg helt klart över alla mina förväntningar! Älskade världen och berördes av karaktärerna - längtar redan efter uppföljaren!

FAVORIT
Love Hurts av Kim W Andersson
Ett seriealbum jag hade lite blandade känslor inför, men som visade sig bli helt lysande! Gillade att den gick så snabbt att läsa och att Andersson varierar så mycket mellan de olika berättelserna. Ska helt klart plocka upp nästa del på biblioteket snart!

BESVIKELSE
Kiss of Death av Rachel Caine
Den här boken kändes mest som en "mellanbok" och såg ingen större mening med den egentligen. Ganska tråkigt eftersom jag gillar serien i stort.

FINASTE OMSLAG


--------------------------------------------------------------------------------
PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Bokrean börjar i februari vilket så klart innebär att jag kommer köpa åtminstone lite böcker! (Tror jag hör någon bokhylla bakom mig som ropar NEEEEEJ!!! men det är säkert innbildning...) Utöver det så ska jag fortsätta med skolan och försöka hålla liv i läsandet (vilket jag tror inte kommer bli så svårt med tanke på alla bra böcker jag ser fram emot att få läsa). 

Hur har er månad varit?

2 kommentarer:

  1. Vilken bra månad du verkar ha haft! Riktigt kul! Jag har haft en ganska bra läsmånad. Jag hade riktigt bra fart ibörjan och sedan gick det lite segar, men jag är nöjd. Jag ser faktiskt fram emot bokrean hoppas det finns några bra fynd! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara längtar efter alla reklamblad som ska komma i brevlådan! ;D

      Radera