torsdag 22 januari 2015

Lite ändrade planer

Okej, så ni kanske minns det här inlägget från tidigare i veckan? Det där inlägget där jag pratade om att jag skulle ha lite temaläsning och läsa ut alla mina David Levithan och John Green böcker? (Då räknade jag böckerna till tio stycken, men av misstag råkade jag missa en i min bokhylla... hoppsan!) Men nu när jag har påbörjat min första bok (Ibland bara måste man av David Levithan) så har jag kommit fram till att det inte kommer att fungera.

Deras böcker är helt enkelt för bra! Och berörande! Och jag är lite rädd att jag kommer att bränna ut mig lite med all den här känslomässiga läsningen, så jag har tagit ett svårt beslut.

Jag kommer att varva läsningen med lite andra böcker; lite blandat av mina egna böcker, seriealbum, noveller och bibliotekslån. Och mitt mål är att hinna läsa ut alla 11 böckerna innan... slutet av mars kanske? Början av sommarn? Sista december i år? Hmm... satsar nog på slutet av mars, för det känns det mest realistiska, speciellt som att jag äntligen på riktigt har börjat läsa igen!


2 kommentarer:

  1. Jag förstår dig så väl! Så svårt att läsa sådana tuffa böcker på raken! (Snygga sängkläder, har likadana just nu ^^)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tuffa på ett känslomässigt vis är också tufft :P (hehe, de är väldigt härliga! ^^)

      Radera