lördag 20 juli 2013

3 x Minirec: Magi, Den Kvinnliga Arvtagaren & Magnus Bane

The Runaway Queen (Bane Chronicles #2) av Cassandra Clare & Maureen Johnson
Goodreads... 60 sidor, utgiven 2013

Dessa noveller med Magnus Bane är som en gåva från himlen!
Jag gillade att det kommer upp så mycket historia från Franska Revolutionen (som är en av mina favorit tidsperioder) och att Clare och Johnson sedan lyckas väva om den så bra så att den passar Shadowhuntervärlden - väldigt bra gjort!
Måste bara säga att jag älskar Magnus och "Ragnor" i denna novell! De var helt fantastiska tillsammans! ^^







Vampires, Scones, and Edmund Herondale (Bane Chronicles #3) av Cassandra Clare & Sarah Rees Brennan
Goodreads... 40 sidor, utgiven 2013

Under hela min läsning av The Mortal Instruments så har jag aldrig direkt tänkt på hur Shadowhunters-världen var under tidigare århundrade. Jag har alltid tänkt mig dem (Shadowhunters) som krigare som försvarar världen mot demoner, men genom VSaEH så fick man en helt annan uppfattning om dem. Inte så säker på om jag gillar det, avskyr när någon ser ner på andra bara för att de är annorlunda - blir så arg på dem! Men samtidigt kanske bra att tänkta på att världen förändras hela tiden, även Shadowhunter-världen.





The Midnight Heir (Bane Chronicles #4) av Cassandra Clare & Sarah Rees Brennan
Goodreads... 40 sidor, utgiven 2013

Jag var lite besviken på The Midnight Heir faktiskt, mest för att den inte var längre och spann vidare på allt som hände. Men utöver det var den helt fantastiskt!
Tänkt så roligt det är att få återse Will, Tessa och Jem om bara för en kort stund, speciellt med tanke på att de är vuxna nu!
Det kändes lite som om den här novellen var någon sort prequel (eller något) till Clare's nya Shadowhunter-serie som kommer utspela i under samma tid. I så fall kommer man få se fram emot mycket!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar