fredag 19 juli 2013

2 x Minirec: Berättelsen om Prinsen

The Prince (The Selection #0.5) av Kiera Cass
Goodreads... 64 sidor, utgiven 2013

The Selection är en bok som väldigt många har läst, alla utom jag förstås. Men jag har så klart hört väldigt mycket om den vid det här laget. Så därför blev jag lite nyfiken när jag såg att The Prince fanns att läsa, eftersom jag undrar vad det är som gör The Selection så speciell.

Gillade The Prince ganska bra faktiskt, den gav mig en inblick i handlingen och karaktärer som nog kommer göra det lättare för mig att komma in i första boken. Eller det är iallafall vad jag hoppas!





Cabel´s Story (Dream Catcher #1.1) av Lisa McMann
Goodreads... 23 sidor, utgiven 2010

En kort novell från Cabels PoV innan händelserna i Wake. Har inte så mycket att säga om den förutom att det var intressant att få reda på lite mer om Cabel från honom själv. Rekommenderas att läsas direkt efter första boken, jag hade för det mesta glömt bort om just de bitar novellen handlar om. Inte så bra kanske, men inget som kunde hjälpas.

Man kan läsa novellen gratis här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar