tisdag 11 juni 2013

Sommarläsning #1

Det är redan många som har fått sommarlov vid det här laget, men jag är inte en av dem. Jag har fortfarande en full vecka med tortyr framför mig, men för att ändå på något sätt komma in i sommartankar så funderade jag på vilka böcker jag kommer att läsa under de varma dagarna (när de väl kommer).

Under de första veckorna har jag bara tänkt läsa klart alla mina biblioteksböcker, så att jag kan lämna tillbaka dem och slippa stressa över att snart ska vara inne igen. Efter det tänker jag börja läsa mina egna olästa böcker, som nuförtiden nästan bara skriker på mig ("läs oss! Läs Oss! LÄS OSS!!") från sin plats i bokhyllan.

Det är iallafall mina egna böcker som jag tänker visa upp lite, och ni får gärna säga om det är något bok som ni rekommenderar extra!

 

The Land of Stories: The Wishing Spell av Chris Colfer
Vad är sommaren utan en fairytale retelling? ^^

Förr eller Senare Exploderar Jag! av John Green
Det är äntligen dags för mig att läsa den svenska översättningen av The Fault in Our Stars. Jag är väl kanske den enda i hela Sverige som ännu inte har läst den, men som man säger; bättre sent än aldrig!

Starcrossed: Hades av Josephine Angelini
Lite grekisk mytologi säger jag aldrig nej till,



Anna and the French Kiss av Stephanie Perkins
Ännu en väldigt populär bok som jag typ är sist med att läsa. Men Anna and the French Kiss är nog en av de böcker jag ser mest fram emot! Mest på grund av alla fina recensioner jag har läst.

Pushing the Limits av Katie McGarry
En hyllvärmare som jag också har hört väldigt mycket gott om. 

Hallowed av Cynthia Hand
Sommaren är väl en tid för lite romans? Vad passar då inte bättre än en paranormal romance med änglar? 

Lite contemporary, fantasy och omtolkningar men vill jag läsa också läsa dystopier, science fiction och historiska böcker. Fast kommer visas upp i ett annat inlägg senare i veckan. 
Men tills dess Glad Läsning till alla er som redan har påbörjat sommarläsningen!

6 kommentarer:

  1. Ser ut som om du har mycket bra framför dig! Och stå ut en vecka till, snaaaart är det sommarlov för dig också ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer gråta av lycka när jag väl går ut från skolan sista gången den här terminen! :P

      Radera
  2. Läste ut Hades för några dagar sen. inte lika bra som Helena, men ändå väldigt bra. längtar efter dem sista delen i serien

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas på att jag kommer att gilla den! :D

      Radera
  3. Vi borde ta och läsa Anna and the French Kiss tillsammans. Har inte heller läst den boken! xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Borde vi absolut göra! Säg bara till! :D

      Radera