onsdag 12 juni 2013

3 x Minirec: Sanningen om Sonen & Zombin i Peru

What Really Happened in Peru (Bane Chronicles #1) av Cassandra Clare & Sarah Rees Brennan
Goodreads... 70 sidor, utgiven 2013

Hur kan man förklara äkta kärlek? Speciellt om det är till en bokkaraktär... hmmm, jag kanske behöver skaffa hjälp på något vis... eller nåt.

Men för att komma till recensionen. What Really Happened in Peru är en novell med Magnus Bane i centrum, och berättar historien bakom hans bannlysning från Peru. Utan att gå in på några detaljer kan man ju helt enkelt säga att Magnus har haft väldigt roligt under några århundraden, kanske lite för mycket ibland.

Magnus är helt klart en av mina absoluta favoritkaraktärer inom Shadowhunter-världen, så jag är jätteglad över att han får sin egen novell-serie! Han lyckas alltid få mig att skratta så att tårarna rinner och måste ta en paus från läsandet bara för att lugna ner mig. Rekommenderas av hela mitt hjärta!





The Son of Sobek av Rick Riordan
Goodreads... 40 sidor, utgiven 2013

En novell som slår ihop Riordans Percy Jackson och Kane Chronicles? Har gudarna faktiskt lyssnat på mig och uppfyllt min största önskan!?!

Varför kunde inte den här novellen vara länge? Det var så spännande att se hur Percy och Carter drabbades samman, och jag hade gärna läst mer om hur deras bekantskap skulle kunna komma att utvecklas - speciellt med tanke på egyptierna och grekernas förhållande verkar vara. Utöver det var The Son of Sobek ett klassiskt Riordan-verk. Massor av skratt, härliga konversationer och kick-ass scener!

För att hänga med i TSoS så bör man först läsa klart Percy Jackson-serien och The Kane Chronicles - annars så kan man råka ut för massor av spoilers, och vem vill det?




Endurance (Razorland #1.5) av Ann Aguirre
Goodreads.... 73 sidor, utgiven 2012

Timble och Stone är två bikaraktärer från början av Enclave, och Endurance är novellen som berättar om hur de efter Deuce landsförvisning lever sina liv innan deras Enclave blir attackerar av zombies.

Med tanke på att man får reda på deras öden i den här novellen antar jag att de kommer dyka upp i andra eller tredje boken. Inget jag hyllar över direkt, eftersom de inte är den typen av karaktärer jag gillar. Men jag tror ändå att de kan utvecklas om de får chansen - så mitt hopp ligger på resten av serien!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar