onsdag 19 juni 2013

2 x Minirec: Behov & Värme

Succubus Heat (Georgina Kincaid #4) av Richelle Mead
Goodreads... 320 sidor, utgiven 2009

Hittills så har jag inte tyckt att någon av Meads böcker är dålig, men i jämförelse med hennes tidigare böcker så höll inte Succubus Heat inte riktigt måttet. Det är fortfarande en väldigt bra bok och att få läsa om succubusen Georgina är alltid ett nöje, men i slutet så var det inte tillräckligt för att jag skulle älska den.

För mig kändes Succubus Heat mest som en transportsträcka mellan två större böcker, det hände inga avgörande händelser förrän vid slutet och det var mest bara som en inledning till nästa bok.



Need (Need #1) av Carrie Jones
Goodreads... 306 sidor, utgiven 2008

Hur ofta läser man inte paranormal romance nuförtiden? Det känns nästan som alla böcker som hör till den genren bara smälts samman eftersom de är så lika varandra., och vad är det då som gör dem minnesvärda och speciella?

När det gäller Need så har den något speciellt som jag aldrig tidigare har läst om tidigare. Det är så att huvudpersonen Zara är väldigt smart när det gäller olika phobier. Genom hela handlingen så tror jag att det nämndes några tiotal olika rädslor och de flesta av dem visste jag inte ens att de existerade.

En väldigt intressant och spännande bok med faeries i fokus, rekommenderar varmt!


1 kommentar:


  1. Hejsan Cecilia, jag har kollat in din blogg väldigt länge nu och jag undrar om du har lust med att göra ett länkbyte?

    Kommentera på min blogg om du vill eller ej.
    http://bokcirkelnn.blogspot.se/

    SvaraRadera