torsdag 20 juni 2013

Book Haul - Slutet för StS inläggen

Jag har länge tänkt på att sluta med Stacking the Shelves inläggen, mest för att det känns väldigt jobbigt att publicera dem varje sönadg. Det blir som ett krav att jag måste ha någon bok att visa upp, och så ska det ju inte behöva vara! Så därför börjar jag med vanliga Book Hauls som jag kommer publicera med oregelbundna mellanrum. 


Bytte till mig lite böcker från Elin, tack för dem!

Stjärnstoft av Neil Gaiman
Ända sedan jag såg filmen har jag velat läsa boken! Hoppas bara att jag gillar den. Har hört att Gaiman ska skriva väldigt speciellt, så jag är väldigt förväntasfull med att påbörja den här. 

Den Glädjelösa Ön av Enrique Fernandez
Ett seriealbum som jag har velat äga ända sedan jag såg det första gången för omkring ett år sedan. Illustrationerna är så fina och handlingen verkar väldigt bra! 



Lite fler recex från Harlequin, tack för dem!

Malificiumtriologi av Saskia Walker
De här böckerna dök bara upp helt plöstligt och jag är inte helt säker på om jag vill läsa dem. Av det lilla jag läste i första boken så är det lite mer erotik än vad jag är bekväm med. 

Om det är någon som är intresserad av att köpa eller byta till sig trilogin så är det bara att kommentera!


Och sedan är resten biblioteksböcker!

Scarlet (Månkrönikan #2) av Marissa Meyer
Jag läste helt nyligen ut Cinder och blev som tidigare nämnt väldigt beroende av serien, så beroende att jag reserverade nästa bok på en gång. Problemet är bara att jag fick den på svenska istället för på engelska, men det gör ingen större skada. Det är ju berättelsen som räknas!

Cross My Heart (Cross My Heart #1) av Sasha Gould
Ett impulslån endast på grund av omslaget! Så himla läckert!


Hur du blir pirat & Hur du pratar med drakar av Cressida Cowell
Andra och tredje boken i How to Train Your Dragon serien, läste ut första boken för några veckor sedan och är väldigt sugen att fortsätta med resten - så dessa fick följa med mig hem! ^^

De legendariska kelterna av Terry Deary
Efter att ha läst Hounded av Kevin Hearne blev jag väldigt sugen på att läsa mer om keltiska druider, och då blev jag rekommenderas att läsa denna. Verkar vara en riktigt rolig bok och det ska bli intressant att läsa den. 

Är det någon av dessa böcker ni rekommenderar lite extra? 

2 kommentarer: