söndag 30 juni 2013

Månadsrapport Juni -13

Sommarläsningen är i full gång (i stort sett) och under första månaden av ledighet så har jag läst några väldigt, väldigt bra böcker! Det är med högt hopp och stora förväntningar som jag ser fram emot Juli! 


Lästa böcker: 21
Antal sidor: 5721

  1. Starcrossed City av Josephine Angelini (novell)
  2. The Lost Saint av Bree Despain
  3. Hur du tränar din drake av Cressida Cowell
  4. Glitches av Marissa Meyer (novell)
  5. Dödens Stad av Peter Bergting
  6. Döda Flickors Dans av Rachel Caine 
  7. Midnattsgränden av Rachel Caine
  8. Flesh and Blood av Kristen Painter
  9. Cinder av Marissa Meyer
  10. Den Statistiska Sannolikheten för Kärlek vid Första Ögonkastet av Jennifer E. Smith
  11. Touch of Frost av Jennifer Estep
  12. Kiss of Frost av Jennifer Estep
  13. Dark Frost av Jennifer Estep
  14. Emblaze av Jessica Shirvington
  15. Hades av Josephine Angelini
  16. Amulett: Stenväktaren av Kazu Kibuishi (seriealbum)
  17. Vampires, Scones and Edmund Herondale av Cassandra Clare & Sarah Rees Brennan (novell)
  18. Succubus Shadows av Richelle Mead
  19. Uncommon Criminals av Ally Carter
  20. Obsession av Jennifer L. Armentrout
  21. The Queen's Army av Marissa Meyer (novell)

Böcker jag gav upp: ingen ^^


--------------------------------------------------------------------------------
Bästa 
Cinder av Marissa Meyer
Hur kan jag inte ha läst den här tidigare??!! Fast vid närmare eftertanke är det kanske något bra. Med tanke på  att serien är på 4 böcker och de 2 sista kommer inte ut förrän 2014-2015!!  


Favorit
Touch of Frost av Jennifer Estep
Det här är en av de böcker som jag köpte under min stora 2013-beställning i början av året. Och jag ångrar verkligen just nu att jag inte har läst den tidigare! Estep har skapat en sådan fantastiskt värld med massor av känslor och action - kan inte vänta på att läsa de 3 sista böckerna. =)


Besvikelse
Flesh and Blood av Kristen Painter
Det här är en serie som hade mycket potential i första boken, men som jag gav upp direkt efter att ha läst andra. Jag ville verkligen inte göra det, men jag insåg att den bara skulle ge mig smärta i efterhand och förstöra mitt intryck av första boken som faktiskt var bra.


Finaste Omslag


När det gäller bokomslag är jag svag för fina detaljer, och därför föll jag nog ganska hårt när jag såg omslaget till Kiss of Frost. Jag älskar verkligen alla snöflingor, och att det faktiskt passar ihop handlingen ger den fler pluspoäng. ^^


--------------------------------------------------------------------------------


Status på läsutmaningar

Goodreads Challenge 142/150
Mythology Reading Challenge 10/10 - AVKLARAD!

Tack vare Mythos Academy-serien så lyckades jag den här månaden klara av Mytologi-utmaningen!! Yaay! Det firar jag med en bokbeställningen!

Bara 8 böcker kvar på Goodreads utmaningen nu, men det borde jag lätt klara av under Juli. ^^

--------------------------------------------------------------------------------

Vad hände annars i April?

- Återigen så har jag varit på en författarsignering och den här gången var det med Melina Marchetta, författaren till Jellicoe Road och Francesca. Trots att jag inte har läst några av hennes böcker, så älskar jag att höra hur författare pratar om deras process med att skapa böckerna och höra deras tankar om olika saker i allmänenhet. Det är lite grann som att träffa sin största idol varje gång jag går på signeringar. ^^



- När man ändå pratar om signeringen, så kan jag även nämna att jag träffade fina Petra där. Var jättekul att träffa dig och hoppas vi ses igen! 

- Sedan idag så började även Läs-A-Lot, en läsutmaning skapad av Emelie och Anna. Har än så länge inte hänt så mycket på den fronten, men tänkte det kunde vara kul att nämna det om man har missat alla inlägg på typ alla bloggar... 

- Har även skaffat en helt ny kamera den här månaden! Så se fram emot en hel del fina bilder framöver. =D

--------------------------------------------------------------------------------

Planer för nästa månad 

- Jag kommer fortsätta med Läs-A-Lot och hoppas att det blir många böcker lästa under veckan!

- Besöka alla biblioteket som är tänkta till Bibliotek i Stockholm. Det första borde komma upp under de första dagarna i Juli. 

Hur har Juni varit för er? Läst några bra böcker?

4 kommentarer:

  1. Jiskes, vad mycket du läser! Hoppas du får en fortsatt trevlig läsledighet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En vanlig bra läsmånad! ;) Tack detsamma! :D

      Radera
  2. Även jag tyckte att det var jättekul att träffas och hoppas att vi gör det snart igen! :) <3

    SvaraRadera
  3. Jag läste oxå precis ut Cinder och tyckte vädligt mycket om den! Jag fattar inte heller att jag har väntat så länge :) Men som sagt det blir en låång väntan på de 2 sista böckerna..

    SvaraRadera