söndag 30 juni 2013

Läs-A-Lot

Som så många andra bokbloggare redan har nämnt så kommer det idag att påbörjas ett speciellt event skapat av Emelie och Anna. Det är en läsutmaning som går ut på att läsa så mycket man bara kan under en hel vecka (30/6-6/7)! Och nu när det är sommarlov passar det ju helt perfekt, eftersom man har tiden att faktiskt läsa typ dygnet runt. ^^

Och som med många andra utmaning så finns det ju vissa mål man vill nå, vilka för den här gången är följande: (direkt kopierade från Emelie)

- Läsa 1 tegelsten / över 300 sidor
- Avsluta en serie
- Läsa # böcker (e.g. 3, 5, 10)
- Äldsta olästa boken i bokhyllan (t.ex. en bok du köpte men aldrig läste... dags att ta tag i?)
- 1 Efterlängtad omläsning

Jag har redan valt de böcker jag ska läsa under veckan, men för ögonblicket kommer jag inte ihåg alla böckerna (bra minne jag har va?). Och eftersom jag inte är hemma förrän senare ikväll så kommer det dröja ändå tills dess innan jag kan ta någon bild och visa upp dem. =)

Uppdatering senare ikväll med bild på böcker...

Och här är nu en bild på de 4 första böckerna jag kommer att läsa. Ifall jag lyckas läsa ut dessa innan lördag nästa vecka så kommer jag fortsätta med de böcker jag ser mest fram emot att läsa från min bokhylla. ^^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar