onsdag 23 januari 2013

Tag: Happy Bookaholic

Vad roligt det är att bli taggad! Tack så mycket Maddie!!

1. Vad älskar du med att köpa nya böcker? 
Att få dyka in i dem så fort de kommer hem till mig! Finns så mycket olika böcker därute, och varje ny bok känns som en ny vän.

2. Hur ofta köper du nya böcker? 
Hehe... oj, brukar hända någon eller några gånger per vecka. Men jag försöker begränsa det nuförtiden efter min stora 2013-beställning. Har så många olästa böcker hemma just nu att jag börjar ha en speciellt att-läsa-hög bredvid sängen. Bara för att veta vad jag ska läsa näst. :P

3. Fysisk bokaffär eller bokhandlar online - vad föredrar du? 
Jag föredrar att handla online, mest för att det är så mycket billigare. Oftast när jag handlar i fysiska bokaffärer tänker jag bara "för samma summa kunde jag ha köpt 2 till böcker eller det inbundna exemplaret online". Sedan gråter jag lite inombords och grämer mig i flera timmar efteråt. 

4. Har du någon favorit bokaffär?
SF-bokhandeln! Första gången jag var där trodde jag att jag hade hamnat i bokhimlen! Finns så många olika böcker där, och den är så stor! Och väldigt varierande i priser också, så man kan alltid hitta något i alla prisklasser. 

5. Brukar du förbeställa böcker? 
Jag har hittills bara gjort det med svenska böcker, men har bara hänt en gång än så länge. Det gör inget om jag väntar några dagar extra, har alltid något att läsa hemma. 

6. Har du en månadsbudget för bokinköp, som du inte får överskrida?
Månadsbudget, vad är det? xD Eftersom jag oftast håller mig till bibliotekslån så brukar jag i normala fall inte köpa så jättemycket böcker. Om det inte är några speciella tillfällen och priser eller om det är en planerad beställning.

7. Bokköpstopp - är det något för dig? 
Jag har upptäckt att det här med köpstopp inte fungerar för mig, eftersom jag ändå bara bryter dem. Så ser inte längre någon anledning till att ha det. Försöker istället hålla tillbaka köpbegäret och kolla på biblioteket istället (oftast fungerar detta).

8. Hur stor är din bokönskelisa?
Enligt min Goodreads lista så är det 827 böcker som jag har funnit intressanta. Ska nog kolla om jag kan rensa den lite...

9. Vilka tre böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU? 
City of Heavenly Fire av Cassandra Clare

Origin av Jennifer L. Armentrout
The House of Hades av Rick Riordan

10. Vem taggar du vidare?

Jag taggar förstås alla som också vill göra enkäten!  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar