fredag 31 januari 2014

Månadsrapport Januari -14

Tänkte från början skriva något jättenegativt om Januari, mest på grund av att det känns som om jag inte har gjort någonting. Men när jag faktiskt tänker efter så har det hänt ganska mycket, och det var till och med några bra grejer! Bland annat så har jag avslutet 3(!) bokserier, jag har vunnit några tävlingar och sedan har jag även anmält mig till "Pappersstäder"-stafetten som hålls av Bonnier Carlsen! Inte för att jag vet vad jag skriva om ännu (har inte ens läst boken!) men det kommer säkert gå bra!! *håller tummarna*




































Antal sidor: 3608
Lästa seriealbum/noveller: 10
Lästa böcker: 8

  1. A Date of Godlike Proportions av Tellulah Darling (novell) 
  2. Amulett Vol 5: Älvprinsen av Kazu Kibuishi (seriealbum)
  3. The Throne of Fire av Rick Riordan*
  4. Hur du blir en riktig hjälte av Cressida Cowell
  5. Snow White av Camille Rose Garcia & Bröderna Grimm (seriealbum)
  6. Lou! Sommarblues av Julien Nell (seriealbum)
  7. Lou! Busskyrkogården av Julien Nell (seriealbum)
  8. The Serpent's Shadow av Rick Riordan*
  9. Lou! Förälskelser av Julien Neel (seriealbum)
  10. Lou! Laser Ninja av Julien Neel (seriealbum)
  11. Lou! Kristallåldern av Julien Neel (seriealbum)
  12. The Red Pyramid av Rick Riordan*
  13. Boundless av Cynthia Hand
  14. Fatta Eld av Suzanne Collins
  15. Revolt av Suzanne Collins
  16. The Mermaid and the Shoe av K. G. Campell (bilderbok)
  17. Hur du nästan krossar Atlanten av Cressida Cowell
  18. The Little Android av Marissa Meyer (novell)

Böcker jag gav upp: Ingen. ^^

(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------
Bästa
Revolt av Suzanne Collins
Jag är så himla glad över att jag äntligen tog mig tiden att läsa den här serien! En läsupplevelse jag sent kommer att glömma! :')

Favorit
The Serpent's Shadow av Rick Riordan
En månad är inte fullbordad om jag inte har läst en bok av Riordan. =P

Besvikelse
Kristallåldern av Julien Neel
Tyckte inte direkt att det här seriealbumet var dåligt, men det var inte så bra heller. Saknar en del element som gjorde de tidigare böckerna i serien så bra.

Finaste Omslag


Jag har en ny favorit-illustratör! <3

--------------------------------------------------------------------------------
Planer för nästa månad:
Jag ska som sagt vara med i "Pappersstäder"-stafetten, så därför har jag planer på att rätt så fort läsa ut boken. Annars blir det nog lite svårt att vara med! =P
Utöver stafetten så planerar jag att plöja igenom alla mina recex och även skriva skynda lite med att skriva recensioner på alla lästa böcker - har ganska många just nu... *ingen press*

Och sedan kan jag även meddela att jag tänker ta upp mina studier igen! Inte för att jag vet vad jag ska studera ännu, måste läsa upp några kurser för att komma in på den linjen jag vill studera på - men det kommer säkert gå bra! ^^

Hur har Januari gått för er? Några bra böcker att tipsa om?

2 kommentarer:

  1. Lycka till med studierna. <3 :) Jag tipsar gärna om Unwind av Neal Shusterman, supersuperbra. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! <3
      Måste få tag på den boken snart! :D

      Radera