onsdag 1 januari 2014

4 x Minirec: The Eternity Cure, Hur du Stjäl en Potatis, The Last Stand of the New York Institute & Radiant!

The Eternity Cure (Blood of Eden #2) av Julie Kagawa
Goodreads... 434 sidor, utgiven 2013

När jag tror att Kagawa inte kan skriva en bättre bok så överträffar hon själv! The Eternity Cure måste vara den bästa boken jag har läst av henne hittills!
Även om själva handlingen kändes lite långdragen i vissa avsnitt, så tycker jag att karaktärerna är alldeles underbara men jag tyckte bäst om Allie och Jackal. Deras förhållande påminner väldigt mycket om mitt och mina bröders faktiskt. =P Ser verkligen fram emot nästa och sista bok som kommer ut i år!

Betyg: 5/5 stjärnor!



Hur du stjäl en potatis (How to train your dragon #4) av Cressida Cowell
Goodreads... 237 sidor, utgiven 2007

Av någon anledning så tycker jag att den här bokens titel är jättekul - har ingen aning om varför. Jag skrattar bara jag läser den. ^^
Men utöver den roliga titeln så tyckte jag om boken sin helhet. Den har seriens typiska charm med lite barnsliga illustrationer på var och varannan sida. Men av någon anledning så börjar böckernas handlingar kännas lite upprepande, men jag är inte riktigt säker varför. 

Betyg: 3.5/5 stjärnor!




The Last Stand of the New York Institute (Bane Chronicles #9) av Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan & Maureen Johnson
Goodreads... 40 sidor, utgiven 2013

TLSofNYI är enligt mig en av de bättre novellerna med Magnus Bane. Kanske för att man får se så många välkända karaktärer från Clares böcker, och inte bara Catarina och Ragnor (även om jag gillar dem också!). Var spännande att få träffa medlemmarna i the Circle när de var yngre, det ger verkligen ett perspektiv när man jämför dem med i mer moderna tider. ^^

Betyg: 4/5 stjärnor!


Radiant (Unearthly #2.5) av Cynthia Hand
Goodreads... 94 sidor, utgiven 2012

Det som lockade mig mest att läsa Radiant var att man skulle få läsa från Angelas PoV. Men jag måste säga att jag är något besviken på både hennes berättarröst och de val hon gjorde under handlingen. Det var som om hon var en helt annan person. =( Clara däremot har jag inget att klaga på, gillade till och med hur hon stod upp för Angela. =)

Är det någon som vet om det faktiskt är nödvändig att läsa den här novellen innan Boundless?
Betyg: 3.5/5 stjärnor!


2 kommentarer:

  1. Jag älskar Jackal, han är så jäkla rolig. :) Det är väl inte direkt nödvändigt att läsa Radiant innan Boundless, men jag tror att man får ut det mesta av boken om man har gjort det. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur! :)) Älskar hur han hela tiden skojar med Allie! :P Tack för svaret! :)

      Radera