fredag 17 januari 2014

TBR-jar & planerad läsning

Som jag säkert har nämnt tidigare, så spenderade jag några veckor i lässvackornas dunkla land - en mörk plats där glädjen och lusten för läsning försvinner. Men nu är det som om jag kan känna solens strålar på mitt ansikte igen, för jag känner en sådan enorm lycka jag inte kan beskriva i ord. Jag är helt enkelt otroligt ivrig med att påbörja läsningen av några böcker jag har sett fram emot att läsa i ett helt år nu! =D

Eftersom jag vill njuta av helgen som kommer har jag beslutat mig för att läsa Fatta Eld och Revolt av Suzanne Collins, den andra och tredje boken i Hungerspelstrilogin. Jag studsar nästan av spänning när jag tänker på att jag snart ska fortsätta denna episka läsning! ^^

Därefter hade jag tänkt att läsa alla recensionsexemplar som har samlats på hög under de senaste månaderna. Visserligen är det bara 4 stycken, men jag har ändå väldigt dåligt samvete över att jag inte har läst och recenserat dem ännu. Känns lite som om jag sviker förlagens förtroende då, och det vill jag ju inte! =(


Och när jag ändå skriver om min läsning så tänkte jag att jag kunde nämna min nya fina TBR-jar! Efter att jag har läst ut alla recex så tänkte jag att min läsning ska bestämmas av denna lilla burk där jag har stoppat (många) lappar på mina olästa böcker som finns i min bokhylla.
Det är många bokbloggare före mig som har kört på det här med en tbr-jar, och jag tyckte redan från början att det verkade som en spännande idé - att man låter slumpen avgöra vilken bok man ska läsa! Får bara se hur det går för mig, kanske fungerar det inte alls. Men det får vi se i framtiden!

2 kommentarer:

  1. TBR-jar borde jag kanske också testa, mest för att faktiskt tvinga mig själv att inte bara låna böcker utan ta av de jag har ibland också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är också en anledning till varför jag kör på det. :P

      Radera