onsdag 29 januari 2014

The Mermaid and The Shoe

The Mermaid and the Shoe av K. G. Campbell
Sidantal: 32
Utgiven: 2014


Each of King Neptune's 50 mermaid daughters boasts a special talent, except for little Minnow, who seems to be good only?at asking questions. When she finds a strange object, Minnow follows her questions to a wondrous place and finds answers, including the answer to the most important question of all: Who am I?

The Mermaid and the Shoe är en fin illustrerad barnbok som bara får mig att sucka av lycka och en vilja att leta efter fler böcker i samma anda! Den innehåller verkligen det där bästa av vad som barnböcker så underbara!

Boken är både skriven och tecknad av Campbell, vilket jag tycker är väldigt roligt eftersom jag för mest mesta läser böcker där någon har skrivit och en annan person har illustrerat. Han har lyckats få den väldigt kompakt och lämnar verkligen inget år slumpen under berättelsens gång.  

Minnow (Elritsa på svenska) tycker jag är en jättesöt karaktär som försöker hitta sin plats i sin familj och i världen. Hon är riktigt frågvis och irriterar sina systrar med att fråga dem massor hela tiden - något som jag kan relatera till då jag själv var likadan som liten. =P 

Om du letar efter en bok som är både charmig och lite underbar, så rekommenderar jag The Mermaid and the Shoe!



*Jag fick The Mermaid and the Shoe som recex från Netgalley.

2 kommentarer: