lördag 11 januari 2014

Book Haul - Årets första böcker!

Om det var något som jag har lärt mig det här året så är det; att aldrig beställa böcker mellan Julafton och Nyår! För det dröjer så länge innan de faktiskt kommer hem till en, och under den tiden som går blir man ju lite galen... jag grät inte av lättnad när jag fick dem, det är ju bara löjligt.

Men iaf, böckerna är som en försenad julklapp till mig själv (ursäkter!) och sedan började ju vinterrean på adlibris och då blev det en till beställning med några fler böcker - eftersom det var så billigt... Sedan fick jag några recex och bokbytes-böcker också... Ja, det här året har ju verkligen börjat bra på bokfronten! =)


Inside HBO's Game of Thrones
Under 2013 så blev jag verkligen förälskad i tv-serien "Game of Thrones", och även om jag inte har läst böckerna ännu (fy på mig!) så kan jag inte låta bli att fangirla lite över fenomenet som GoT är. Så därför, som en julklapp till mig själv, köpte jag denna underbara komplementbok (vet inte direkt vad jag ska kalla det) som innehåller massor av insideinfo om tv-serien. Love it!



Curtsies & Conspiracies (Finishing School #2) av Gail Carriger
Och min obsession med Carrigers böcker fortsätter även under 2014! Det var inte så länge sedan jag läste ut första boken i serien, och eftersom jag gillade den så mycket köpte jag hem C&C rätt så direkt. ^^



Pretty Monsters: Fel Grav och Andra Berätterlser & Pretty Monsters: Askungeleken och Andra Berätterlser av Kelly Link
Jag har egentligen ingen aning om vad de här böckerna handlar om. Men de var med på Adlibris bokrea och eftersom Shaun Tan har illustrerat dem så blev det ganska självklart att jag skulle ha dem. (Självklart för mig alltså.)



The Picture of Dorian Gray av Oscar Wilde
Den första klassikern jag har köpt på... ingen aning, väldigt länge är det iallafall. =P Men jag har velat läsa den här klassikern ett bra tag nu, ända sedan jag såg karaktären Dorian Gray i en omtolkning. Han verkade så awesome då, och jag undrar hur han kommer att vara i originalet.



Blodsväktaren (The Blood Journals #2) av Tessa Gratton
Också känd som oh-my-god-så-snygga-sammetsryggar-serien! Haha! ^^
Fick den här boken som ett recex från B Wahlmströms, och jag kan ju bara säga att jag ser fram emot att få läsa den! Gillade den första boken i serien väldigt mycket, så jag har lite höga förväntningar på den här!



Enders Spel (Ender's Game #1) av Orson Scott Card
Fick den här boken från Bella genom ett bokbyte, och kan inte uttrycka med ord hur glad jag är över det! Har sett så mycket bra om den här boken de senaste månaderna att jag har varit frestad att köpa boken själv - bara för att den verkade så bra! =))


Puh, det var allt för denna gång! Om det är någon av er som gillar någon av dessa böcker lite extra, kommentera gärna och berätta varför! =D

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du blev glad för Enders spel! Hoppas du gillar den nu också :D

    SvaraRadera
  2. Blodsväktaren har även jag fått hem. Skall vli spännande att läsa. Enders spel tyckte jag var en riktigt bra bok!

    SvaraRadera