torsdag 5 september 2013

Uncommon Criminals - Ally Carter

Uncommon Criminals (Heist Society #2) av Ally Carter
Goodreads

Genre: contemporary, spänning, YA
Sidantal: 298
År: 2011

Handling
Kat Bishop: Friend. Niece. Daughter. Thief. Or simply, the girl who robbed the greatest museum in the world...
Now she's been asked to steal the infamous Cleopatra Emerald so it can be returned to its rightful owners.
Trouble is, not only is the gem elusive - it's cursed.
Kat might be in way over her head but help is at hand. She enlists the gorgeous Hale and the rest of the crew from Heist Society on a heart-stopping round-the-world search.
But this time, Kat - who knows every trick and con in the book - is making up her own rules.

Bedömning & Tankar
Ändå sedan jag läst första boken i den här serien, Heist Society, så har jag nästan varit besatt av tanken på att läsa mer böcker som handlar om tjuvar. Tyvärr så har jag inte hittat så många, och därför gick jag tillbaka till Ally Carters böcker eftersom jag visste att de skulle vara både roliga och spännande!

Början av boken förvånade mig faktiskt något. Efter händelserna i första boken så trodde jag att Kat, Hale och de andra skulle hålla ihop och fortsätta i samma bana som de hade påbörjat, men det visade sig att det motsatta hade hänt. Kat är ute på solouppdrag medan resten av hennes familj och vänner jobbar tillsammans på ett annat uppdrag. Dock dröjde det inte länge förrän de alla var tillsammans igen, vilket gjorde mig väldigt glad!

Det bästa med Uncommon Criminals, eller snarare de bästa sakerna, är den spännande handlingen och de underbara karaktärerna. Händelserna avlöste varandra och spänningen var på topp från första till sista sidan, det var aldrig en tråkig stund! Karaktärerna gör dessutom handlingen ännu bättre! Jag kan inte få nog av dem! ^^

Ännu en underbar bok av Carter, och den gör att jag bara vill sträckläsa alla hennes andra böcker! Rekommenderas varmt!

Favoritkaraktär: Hale
Bästa del/scen: slutspelet



Citat
“Every decent con man knows that the simplest truth is more powerful than even the most elaborate lie.” 

“Kat felt her heart beat faster, adrenaline pumping through her veins, and she knew he was right. She studied him for a long time. "Do you believe in curses, Hale?"
He looked at her. "I believe in you.” 


Andra delar i serien:
1. Heist Society
2. Uncommon Criminals
2.5. Double Crossed
3. Perfect Scoundrels 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar