torsdag 26 september 2013

2 x Minirec: Alena & Elin Under Havet

Alena av Kim W. Andersson
Goodreads... 120 sidor, utgiven 2012

Det här seriealbumet var så himla BRA! Samtidigt var det också ganska läskigt då det var ganska många blodiga scener, så jag rekommenderar inte Alena till de som är känsliga för våld eller ja, blod. ^^

Jag älskade hur man ryktes med redan från början av handlingen. Och hur Andersson fick in en cliffhanger redan efter första kapitlet drog verkligen in en! Man var bara tvungen att få reda på slutet!

Alena är det första seriealbumet jag läser av Andersson, men jag ser redan fram fler framtida lässtunder med hans böcker!




Elin Under Havet av Sofia Malmberg
Goodreads... 126 sidor, utgiven 2012

Elin Under Havet är en väldigt berörande berättelse, om än lite förvirrande ibland när det gäller vissa delar av handlingen. Jag gillade verkligen illustrationerna av Malmberg, de hade en mörk och illavarslande känsla som matchade innehållet väldigt bra.

Det som jag hade svårt för var när Elin hade sina inre konflikter; det var ganska förvirrande och jag fattade inte alltid vad de menade. Men själva meningen bakom dem var väldigt fin och jag tyckte om hur fantasifulla scenerna var.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar