söndag 8 september 2013

A till Ö undersökning

Hittade den här enkäten hos Anna från Boktycke, och eftersom den verkade riktigt kul bestämde jag mig för att göra den! ^^

Author you’ve read the most books from:
Här härmar jag Anna lite och fuskar med Goodreads, blev faktiskt lite förvånad över resultatet!



Best Sequel Ever:
Det måste vara Hallowed av Cynthia Hand - mer känslosam bok får man leta efter!

Currently Reading:
För ögonblicket läser jag volymerna i The Walking Dead serien. De är jättebra och väldigt creepy. =P

Drink of Choice While Reading:
Oftast så dricker jag inte någonting alls när jag läser, eftersom jag är så inne i läsningen. Men när jag dricker något så blir det antagligen te eller en varm kopp choklad.

E-reader or Physical Book?
Jag gillar att ha en riktigt bok att bläddra genom i händerna (bara det inte är en liten, liten pocketbok)

Fictional Character You Probably Would Have Actually Dated In High School:
James Carstairs från The Infernal Devices! <3<3<3

Glad You Gave This Book A Chance:
Angelfall av Susan Ee. Trodde från början att det bara skulle bli ännu en dystopi i raden av många, men jag hade så fel!

Hidden Gem Book:
Ännu en bok (eller snarare serie) som jag tycker att alla ska läsa: Touch of Frost av Jennifer Estep.

Important Moment in your Reading Life:
Som antagligen alla andra redan har sagt, så var ett viktigt överblick i mitt liv när jag startade min bokblogg. Sedan dess så har jag verkligen utvecklats och jag har fått massor av nya upplevelser och lärt känna massa av underbara människor genom den!

Just Finished:
Den senaste boken jag läste ut var Änglarnas Kamp av Becca Fitzpatrick.

Kinds of Books You Won’t Read:
Jag kan läsa i stort sett vilken bok som helst, men jag är inte så förtjust i böcker som innehåller jobbiga klichéer. =(

Longest Book You’ve Read:
Harry Potter och Fenixorden av J.K. Rowling på 1000 sidor - iaf vad jag kan komma på för ögonblicket.

Major book hangover because of:
Svår fråga... jag antar att det måste ha varit efter att ha läst ut Angelfall. Jag levde verkligen in i den boken och hade svårt att släppa taget om slutet långt efter, så då får det bli den.

Number of Bookcases You Own:
Tekniskt sett är det bara 3 stycken, men jag har även separata hyllor på väggarna där jag har lite blandat med grejer och böcker - och om man räknar med dem också så blir det 5 stycken.

One Book You Have Read Multiple Times:
Percy Jackson böckerna av Rick Riordan!! Blir aldrig trött på dem. ^^

Preferred Place To Read:
Min säng! <3

Quote that inspires you/gives you all the feels from a book you’ve read:
Hade lite svårt att bara hitta ett citat, så det fick bli två; ett som får mig att vilja gråta och ett som inspirerar mig.

“The boy never cried again, and he never forgot what he'd learned: that to love is to destroy, and that to be loved is to be the one destroyed.”
- City of Bones

“Books are my friends, my companions. They make me laugh and cry and find meaning in life.”- Eragon

Reading Regret:
Att jag har en vana att sluta läsa böcker jag inte gillar, oftast efter bara ett tiotal sidor. Kanske inte världens bästa sak att göra, men jag vet att jag alltid kan läsa om boken igen om jag har lust.

Series You Started And Need To Finish(all books are out in series):
Ehhhh... Har påbörjat väldigt många serier, men några av dem som jag kan avsluta nu är: The Dark Divine, Nightshade, Perfect Chemistry, Unearthly, Georgina Kincaid, Dream Catcher m.m.

Three of your All-Time Favorite Books:
Obsidian av Jennifer L. Armentrout, The Mark of Athena av Rick Riordan och Divergent av Veronica Roth.

Unapologetic Fangirl For:
Fangirlar oftast inte så ofta, men det blir nog Cassandra Clare's Shadowhunter serier.

Very Excited For This Release More Than All The Others:
THE HOUSE OF HADES AV RICK RIORDAN KOMMER OM LITE MER ÄN EN MÅNAD!!!!

Worst Bookish Habit:
Att jag skaffar hem fler böcker än vad jag hinner läsa. =P

X Marks The Spot: Start at the top left of your shelf and pick the 27th book:
Sayonara September av Åsa Ekström.

Your latest book purchase:
Några lånade böcker från biblioteket som ni kommer få se vid ett senare tillfälle.

ZZZ-snatcher book (last book that kept you up WAY late):
Hemligheternas Rike av Kristin Cashore! Läste ut den på en enda kväll! =D

Ålder då du lärde dig att läsa:
Lärde mig att läsa vid 7-8 års ålder, men det dröjde några år till innan jag började läsa mer flitigt.

Äldsta boken du har läst (i originalutgivningsår):
Jag har läst många gamla böcker, men då är det oftast bara utdrag så då räknar jag inte med dem. Och då är  den äldsta boken jag har läst Stolthet och Fördom som kom ut 1813.

Överst i din olästa bokhög (d.v.s. vilken bok som du inte har läst innan kommer du att läsa härnäst):
Black City av Elizabeth Richards

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar