torsdag 7 februari 2013

Ute på äventyr!

När man har hamnat i en lässvacka så brukar det ta några dagar för mig att få tillbaka lusten igen. Och när jag inte läser så gör jag... typ ingenting... Vad har jag för liv egentligen? Jobbar vissa kvällar i veckan, går i skolan andra dagar dock inte varje dag, och när jag inte gör något annat så läser jag. Fast jag har bara känt hur jag har släpat mig igenom sidorna på The Iron Wyrm Affair av Lilith Saintcrow, och det är inte rätt av mig att läsa den när jag känner såhär.

Och då är min lösning att surfa nätet istället. Spenderade min lediga dag med att rensa min Goodreads TBR-lista, kolla in författares bloggar/tumblr/twitter samt sov några timmar i eftermiddag. Så en totalt värdelös dag var det ju ändå inte (fast att jag inte läste mer än 50 sidor på typ hela dagen!)

Såg bland annat att Kiersten White (författaren till Paranormalcy-triologin) släppte en novell med Evie som går att läsa på hennes hemsida. Den utspelar sig mellan Paranormalcy och Supernaturally, och innehåller inte direkt några spoilers om man har läst första boken. Läs den här.

Sedan hittade jag även denna fina sång (som förresten heter Warrior) på youtube som är insprirerad av The Mortal Instruments av Cassandra Clare. Har haft den på repeat under några timmar nu och den är såååå bra!! Lyssna på den!


Har dessutom satt en extra bild under böckerna jag läser, rubriken heter "Omläsning" och den är väl mest till för när jag befinner mig i sådanhär situation - ingen lust att läsa alls, så jag läser istället gamla favoriter som jag inte kan låta bli att läsa igen! Bästa botemedlet till alla mina problem! 

Vad brukar ni göra när ni har hamnat i en lässvacka? Några tips som ni vill dela med? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar