torsdag 28 februari 2013

Book Shelf Tour... kind of

Efter gårdagen bokrea-handlade tillsammans med Maddie så fick jag hem 6 nya böcker, och när jag väl skulle lägga dem i min bokhylla så upptäcker jag det. Jag fick inte in dem, hyllorna var för fulla. Så jag bestämde mig för att äntligen sortera om den (vilket skulle ha hänt någon gång i alla fall) och helt plötsligt så blev den riktigt fin att se på!

Förebilden: 

Total oordning, böckerna ligger på varandra och på de nedersta hyllorna är alla olästa böcker staplade på varandra. Har stört mig på att den ser ut så här under ett tag nu, men nu äntligen är den fixad!



Tog ut  alla böcker så att hyllorna var tomma, vilket gjorde att min säng och golv blev ganska fulla. Snubblade över dem hela tiden! 

 Efterbilden:

Och här är en bild på resultat! Tyvärr kunde jag inte ta en bild rakt framifrån, för mitt rum är ganska smalt. Men jag blev riktigt nöjd iallafall! Jag sorterade inte efter något speciellt system, utan jag ställde böckerna så att det såg bra ut. Så nu har jag ingen oläst-hylla längre, utan jag får hålla koll på vilka böcker jag ännu inte har läst helt enkelt. 


En lite närmare bild på de två hyllorna till vänster. 

Tog mig omkring 3 timmar att städa och sorter om hyllorna, blev ganska trött faktiskt  Det var många böcker att bära, men jag klarade det och kan nu vila ut i vetskap att jag har gjort ett bra jobb! 

10 kommentarer:

  1. Blev snyggt :D Jag måste själv sortera och hitta på en bättre lösning med ordningen i min bokhylla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du hittar din egen ordning, och kanske lägger upp någon bild på hur den blev!(?) :P

      Radera
  2. Jag älskar att rensa i mina bokhyllor! Typ hitta på nya system eller bara fixa och pilla så att det ser snyggare ut sedan :D Världens bästa syssla! Och dina hyllor blev jättefina! :D Det är min dröm att ha svarta bokhyllor...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja, det blir väldigt stilrent med mörka hyllor. Och det är jättekul att hela tiden hålla på med ens böcker. Tröttnar aldrig på det! :D

      Radera
  3. Jobbigt men underbart mysigt att sortera/möblera om i sina bokhyllor tycker jag ^^

    Tack för titten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget går upp emot att pyssla om i bokhyllan! :D Varse, kul att du gillade det! C:

      Radera