tisdag 5 februari 2013

3 x Minirecensioner Soul Screamers

Handlingen finns att läsa på Goodreads, det är ett sätt för mig att undvika spoilers för er som inte har läst böckerna! :)


My Soul to Keep (Soul Screamers #3) av Rachel Vincent
Goodreads

En varning bara innan ni läser baksidetexten/infotexten om den här boken, den innehåller en MEGASTOR SPOILER! Så bara så att ni vet. :)


Precis när jag undrar hur den här serien ska fortsätta så Vicent en total vändning när det gäller karaktärer, handling och vidare förutsättningar. Samtidigt som det gör mig lite galen, så älskar jag hur hon lyckas få läsaren att hålla fast vid böcker med ett järngrepp. 

Jag tycker att det är bra att det visas så många olika sidor av karaktärerna, det kommer verkligen att märkas i den här boken. Det gör dem lite mer verkliga i mina ögon, för vilka gör egentligen inga misstag?
My Soul to Keep är en verkligen en spännande bok och speciellt med riktningen böckerna håller på att ta blir de bara bättre och bättre!

Betyg: 5/5 stjärnor



My Soul to Steel (Soul Screamers #4) av Rachel Vincent
Goodreads

Efter att ha läst fram till femte boken så måste jag säga att det här boken var en utmaning. För i vissa avseenden kunde den vara lite jobbig, men om man lyckas ta sig igenom den och fortsätta med de andra böckerna så får man en stor belöning, och tillfredsställelsen med att ha lyckas läsa så långt trots tvivel! 

Ett nytt tillskott är Sabine, en mara som är Nash gamla ex. Man kan inte låta bli att gilla henne fast hon gör livet pest för Kaylee, hon har en sådan härlig personlighet och attityd att hon liksom automatisk blir den man fastnar för. 
Men jag tyckte att allt bråk om vem som skulle ha Nash blev lite väl långt i längden, även om det bara utspelar sig i den här boken. Utöver det var det en väldigt bra bok, även om den inte är den bästa i serien.

Betyg: 4/5 stjärnor




If I Die (Soul Screamers #5) av Rachel Vincent
Goodreads

Nu är det officiellt - jag är totalt förälskad i den här serien! Fast det är kanske ingen hemlighet egentligen, har varit ganska tydlig med vad jag tycker om Vincent böcker redan från början, och jag kan bara förvänta mig att de blir bättre och bättre.

Återigen så kommer jag till hur seriens karaktärer inte är perfekta (vilket är något jag älskar) även huvudkaraktärerna gör saker som inte förväntas av dem. Fast i det här fallet gillade jag det beslutet Kaylee gjorde, blev så mycket bättre i slutet! 
Sedan har vi Tod, underbara Tod, han gör så att jag gråter hela tiden. Alla saker han gör för dem han bryr sig om, det är så stora uppoffringar från hans sida och så vill han helst inte att de ska få reda på det! Finns det en mer perfekt kille?! 
If I Die är nog hittills min favoritbok, den hade konstant spänning och man bara sträcktläste fram till slutet - allt för att få reda på hur den skulle sluta! 


Betyg: 5/5 stjärnor

4 kommentarer:

  1. Jag måste verkligen ta tag och läsa den här serien!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Då kan du ju passa på att köpa samlingsvolymerna, kostar mindre än den billigaste enskilda boken och innehåller dessutom en novell per volym! :D Bara ett tips x)

      Radera
  2. Blir så inspirerad av dig! Fortsätt på samma vis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!! Ska jag absolut göra! :D

      Radera