måndag 25 juni 2018

Veckans läsning #3

Veckan efter midsommar är här och för min del betyder det en hel del skrivande på mina tentafrågor. Min plan är att jobba så effektivt som möjligt varje dag så att jag snabbt kan bli klar med det inför helgen, då jag planerar att ha en 24h-read-a-thon på lördagen. Jag får se om jag blir klar med skolarbetet så att jag faktiskt kan vara med i min egen läsutmaning, hehe. ^^

Utöver läsningen som kretsar kring mina tentafrågor, planerar jag att veckans läsning ska vara relativt lättsmält med påbörjade böcker, poesi, serieromaner, manga och bilderböcker. Roligt nog har jag börjat läsa en hel del bilderböcker den här månaden och jag hittar allt fler som jag vill läsa. Dessutom är de helt perfekta när jag inte riktigt har mycket tid att läsa men ändå vill läsa något. 

IMG_3243

- The Mortal Instruments The Graphic Novel Vol 1 av Cassandra Clare, Cassandra Jean
- Penguin Rumble av Joakim Waller
- Koko be Good av Jen Wang
- The Princess Saves Herself in This One av Amanda Lovelace
- Pokalurigt av Andrea de La Barre de Nanteuil, Lovisa Burfitt

Den jag ser mest fram emot är Pokalurigt (som även precis har fått en uppföljare!) som verkar hur gullig som helst!! Jag har gillat duons tidigare böcker om Mademoiselle Oiseau så ska bli intressant att se deras andra samarbeten.

Vad planerar ni att läsa i veckan? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar