måndag 11 juni 2018

Veckans läsning #1

Jag är den typen av person som älskar att se vad andra läser. En av mina favorit hashtags på instagram är #läserjustnu. Men jag kan vara lite dålig på att själv visa upp vad jag läser i stunden. Därav kom tanken till Veckans läsning, där jag i början av varje vecka visar vad jag läser just nu och vad jag planerar att läsa den veckan. Jag kommer även blanda in min kurslitteratur eftersom jag tänker att det kan vara kul om jag skriver mer om det.

Ready? Here we go!

IMG_3225

Dessa är de böcker jag har påbörjat (för nöjes skull) och hoppas avsluta under veckan. Ja jag har mens, hurså? av Clara Henry, The Summer of Jordi Perez (and the Best Burger in Los Angeles) av Amy Spalding och Penguin Rumble av Joakim Waller - en nonfiction, en YA och en manga.

Om jag hinner tänker jag även börja på Så lärde jag mig att älska min kropp av Linda-Marie Nilsson.


IMG_3226

Sedan har vi veckans läsning som är skolrelaterad. Den är väldigt romance-tung med både Stolthet och fördom av Jane Austen samt Viljornas kamp av Nora Roberts. Jag har läst båda för många år sedan men behöver fräscha upp minnet inför en inlämning jag ska börja skriva senare i veckan. Till det blir det även facklitteraturen Kärlek, passion och begär - om romance av Maria Nilson, Populärkultur av Anders Öhman samt A Natural History of the Romance Novel av Pamela Regis (ebok).
     I min barn- och ungdomslitteraturkurs ska jag bara läsa en del kapitel ur Från fabler till manga 1 av Ann Bogling och Anna Nordenstam.

Vad tänker ni läsa under veckan? =)

4 kommentarer:

  1. Oj, vad mycket du läser! Verkar vara roliga kurser du går :)
    Själv har jag sommarlov och kan hålla mig till en bok i taget, just nu Konturer av Rachel Cusk, men skulle vilja hinna med att läsa Blixtra, Spraka Blända av Jenny Jägerfeld också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror på något sätt att mitt liv kommer gå ut på att läsa så många böcker jag kan hinna. :P
      Härligt med sommarlov! Har inte hört om Rachel Cusk bok men är nyfiken på Jägerfelds nya. Tack för tipset!

      Radera
  2. Tycker också det är kul att se vad folk läser för stunden :) Själv läser jag Drakviskaren av Lovisa Wistrand och lyssnar när tillfälle ges på Harry Potter och hemligheternas kammare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Drakviskaren har jag sett lite runt om i mina kanaler, borde kolla in den lite närmare snart. Ser fram emot att höra vad du tycker om den! :)

      Radera