söndag 17 juni 2018

Sommarläsning: facklitteratur

Vad är en sommar utan läsning? Det verkar som att många läser mer under dessa månader och jag planerar att vara en av dem. Som det är just nu har jag en liten plan att läsa många många många böcker och försöka få ner mina olästa böcker så mycket som möjligt, men jag har ändå valt att fokusera på ett litet annorlunda tema under sommaren, nämligen nonfiction böcker.

Jag nämnde i min månadsrapport för maj i helgen att jag under sommaren kommer att plugga, vilket kommer innebära en hel del läsning av facklitterärt och skönlitterärt de kommande månaderna. De nonfiction jag har valt ut är inte en del av min offentliga skolutbildning, utan snarare har jag valt ut dem för att jag vill utvecklas på ett personligt plan.

IMG_3229

IMG_3228

De böckerna jag har valt ut är dessa:

- Yrke: Influenser av Linda Hörnfeldt
Vem bryr sig? av Therese Lindgren
Ja, jag har mens, hurså? av Clara Henry
-  lärde jag mig att älska min kropp av Linda-Marie Nilsson
- Big Magic av Elizabeth Gilbert
- Framgångsboken av Alexander Pärleros (när och om jag får den från biblioteket)

Helt vitt skilda ämnen på böckerna och allt från framgång till kreativitet, från kroppsaktivism till veganism. Men det passar mig på ett sätt - jag är intresserad av många saker och få chansen att utvecklas eller få mer kunskap inom dem gör mig lycklig i själen. Den enda boken i listan jag inte har är Framgångsboken av Alexander Pärleros, men jag hoppas kunna låna dem på biblioteket någon gång under sommaren. Efter att ha börjat lyssna på Framgångspodden är jag rätt pepp på just den boken.

Har ni några planer för sommarläsningen?

1 kommentar:

  1. Det låter mycket intressant! Hoppas de är läsvärda :) Jag ska bara läsa, eller i alla fall försöka. Det är mitt mål.

    SvaraRadera