tisdag 21 februari 2017

The Fiery Heart

The Fiery Heart av Richelle Mead
Serie: Bloodlines #4
Sidantal: 420
Utgiven: 2013
Språk; Engelska
Betyg: 4/5 stjärnor

Obs! Se upp för spoilers från tidigare delar i serien!

IMG_2747

Jag har precis läst ut The Fiery Heart och jag är väldigt upprörd. Slutet kom inte som någon överraskning, det har varit många hintar om det genom de tre första böckerna, men trots det kan jag inte låta bli att känna mig upprörd över det. Varför måste författare tortera sina karaktärer på det här viset?

Sydney och Adrian har äntligen erkänt sina känslor för varandra, men på grund av fördomar och lagar kan de öppet inte ha ett förhållande - vilket resulterar i att de ser varandra utan att säga något till någon. Men det medför sina risker och kommer de kunna undanhålla det från alla?

I min recension på The Indigo Spell klagade jag på att handlingen kändes väldigt utspridd. Det är den inte alls i The Fiery Heart. Det är äntligen en mer koncentrerad handlingen och det var mycket lättare att ta in allting, istället för att jag skulle hålla koll på en massa olika spår i handlingen.

De bästa sakerna med boken var utan tvekan romansen mellan Adrian och Sydney samt att de båda har en egen PoV!! Jag blev otroligt glad när jag såg att det första kapitlet var från Adrians PoV att jag faktiskt hoppade upp från sängen och dansade av lycka. Dock var jag lite rädd att själva "rösterna" skulle vara lika varandra (vilket jag har erfarit i andra böcker) men jag hade inte behövt oroa mig. Sydney och Adrian har väldigt olika personligheter och det syns i texten.

Jag har vid det här laget börjat fundera på vilken av Meads serier jag gillar bäst, Bloodlines eller Vampire Academy. För ögonblicket är det Bloodlines, antagligen på grund av att jag är mitt uppe i serien och inte kan vänta på att få läsa sista boken. Men samtidigt är Vampire Academy en av mina all-time favoritserier. De är båda bra serier och jag kommer nog säga något om det här igen när jag har läst ut The Ruby Circle.

The Fiery Heart slutar på ett både fantastik och frustrerande sätt, men jag älskar fokuset på Sydney och Adrian. Nu är det bra två böcker kvar i serien och jag är lite sorgsen över att den snart är över.


Det bästa med boken: Sydney och Adrian!
Vad jag blev besviken på: ...

Andra delar i serien:
1. Bloodlines
2. The Golden Lily
3. The Indigo Spell
4. The Fiery Heart
5. Silver Shadows
6. The Ruby Circle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar