lördag 22 mars 2014

Book Haul

Jag lovade tidigare i veckan en video, men eftersom min dator bestämde sig för att strejka så kunde jag inte filma något. =( Så det får bli gamla hederliga bilder istället.

Först ut så har jag ett recex från Ascentoria.


Dödens Trubadur av Fredrik Lindblom
En fristående uppföljare på Röd Skymning som dök upp som en överraskning i brevlådan. Har fortfarande inte hunnit läsa Röd Skymning, men jag kommer vänta med Dödens Trubadur tills jag har gjort det. Hoppas att den är bra! =)

Under veckan så blev det även en liten tur till Ica Maxi och deras bokrea - hittade inte så mycket, men de hade några böcker jag har varit ute efter.


Kaninhjärta av Christia Ljungqvist
Har under de senaste månaderna blivit sugen på att läsa mer och mer om syskon, och vad jag förstod från beskrivningen av den här boken så ska den handla om just det. Hoppas bara på att jag har rätt! =P

Nattens Cirkus av Erin Morgenstern
Köpte egentligen den här boken som pocket förra året, men när jag nu hittade den som inbundet så var frestelsen för stor för att inte köpa den! Superfin!

Förra veckan träffade jag dessutom Maddie och vi spendera en heldag med att gå i olika bokbutiker, vi passade även på att byta ett stort antal böcker och de här var de jag fick.


Jag har egentligen redan läst alla de här böcker utom en, Mila 2.0, men jag tycker om att ha kompletta serier i bokhyllan. =P 

Jag fyndade även två klassiker med underbara omslag - lätt mina finaste böcker för ögonblicket!


Unga Kvinnor av Louisa May Alcott
Den enda gången jag ens har hört talas om Unga Kvinnor var i ett avsnitt av "Friends", så det ska bli spännande att se vad den handlar om.

Alice i Underlandet av Lewis Carroll
Har den här boken på engelska, men hade väldigt svårt att läsa den. Så hoppas det kommer gå bättre med den på svenska!

Gjorde en liten beställning från Adlibris bokrea.


Francesca av Melina Marchetta
Har velat ha den här boken ända sedan jag hörde Marchetta prata om den förra sommaren! Gillar dessutom omslaget väldigt mycket, väldigt snyggt och annorlunda - även om mina ögon blev lite irriterade. =P

Liten parlör för älskande av David Levithan
Ännu en bok av Levithan i hyllan! <3

Naomi & Elys Kyssförbjudslista av Rachel Cohn & David Levithan
Måste ha någon typ av besatthet att äga alla Levithans böcker tror jag. x)

Bytte även till mig denna bok från Bokparadis.


Incarnation av Emma Cornwall
En fristående steampunk-bok som jag har haft ögonen på ett bra tag nu.

Och till slut en vinst som jag vann hos Sagan om Sagorna.


Det Sällsamma Fallet Benjamin Button av F. Scott Fitzgerald
Har bara hunnit läsa några sidor i den här novellen, men hittills så är den riktigt bra! =))

Spring så fort du kan av Sofia Nordin
Har tidigare läst Förlåt Elina av Nordin, så det ska bli riktigt kul att se hur hennes andra böcker är!

Blev riktigt många böcker den här gången, kommer nog göra så i fortsättningen att jag publicerar book haul så fort jag får en ny bok - för annars så kommer de här inläggen bara bli längre och längre och längre och längre...

8 kommentarer:

  1. du glömde böckerna du köpte på Sf bokhandeln och din super fina väska/påse! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var tvungen att lämna tillbaka dem tyvärr. :( Blev lite för fattig efter jag kollade mitt konto. xD Men jag glömde visa upp väskan!! Typiskt! =P

      Radera
  2. Inte en dålig hög det där! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min bokhylla blev ganska full faktiskt. =P

      Radera
  3. Dödens trubadur känns det som jag ser överallt nu! Nyfiken växer inom mig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad jag har hört så ska den vara bra. (=

      Radera
  4. Oj, mycket trevligt i den här högen och tillräckligt med böcker för att hylla en normalstor hylla :P Galet!

    SvaraRadera