söndag 4 augusti 2013

2 x Minirec: Varför jag lät mitt hår försvinna

Why I Let My Hair Grow Out (Morgan Rowlinson #1) av Maryrose Wood
Goodreads... 218 sidor, utgiven 2007

En kort och snabbläst bok om en omogen tjej som skickas iväg till Irland av hennes föräldrar. Det låter väl som ett spännande koncept? Speciellt med tanke på alla härliga faeries som hon får möta... speciellt faerie-krigaren som blir förälskad i någon (eller något) nytt varje dag... ^^

Ja, det var en väldigt rolig bok och trots att Morgon var väldigt omogen i början så utvecklades hon med handlingen hela tiden - vilket jag verkligen gillade!



Fade (Dream Catcher #2) av Lisa McMann
Goodreads... 248 sidor, utgiven 2009

McMann skriver sina böcker väldigt bra, enligt mig. Och trots att de är väldigt korta får hon med massor i handlingen, och tar även upp viktiga ämnen som droganvände och kriminella aktiviteter i samhället.

Det bästa med boken var helt klart Janie och Cabel's förhållande! De är så starka tillsammans, och att de faktiskt höll ihop genom allt som hände gör att jag älskar dem ännu mer! Rekommenderas varmt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar