söndag 11 augusti 2013

I'd Tell You I Love You, But Then I'd Have To Kill You - Ally Carter

I'd Tell You I Love You, But Then I'd Have To Kill You (Gallagher Girls #1) av Ally Carter
Goodreads

Genre: spänning, contemporary, YA
Sidantal: 284
År: 2006

Handling
Cammie Morgan is a student at the Gallagher Academy for Exceptional Young Women, a fairly typical all-girls school-that is, if every school taught advanced martial arts in PE and the latest in chemical warfare in science, and students received extra credit for breaking CIA codes in computer class. The Gallagher Academy might claim to be a school for geniuses but it's really a school for spies. Even though Cammie is fluent in fourteen languages and capable of killing a man in seven different ways, she has no idea what to do when she meets an ordinary boy who thinks she's an ordinary girl. Sure, she can tap his phone, hack into his computer, or track him through town with the skill of a real "pavement artist"-but can she maneuver a relationship with someone who can never know the truth about her?

Cammie Morgan may be an elite spy-in-training, but in her sophomore year, she's on her most dangerous mission-falling in love.


Bedömning & Tankar
Om det är något jag älskar, så är det böcker med massor av humor och spännande, annorlunda världar (oberoende om de är i en fantasy eller verklighetsbaserad värld). Och att då få läsa om spioner som går på en spionskola är väl något som borde gå hem hos mig? Nja... själva konceptet var bra, likaså var handlingen. Men karaktärerna kändes så orealistiska att det drog ner boken lite.

På ett bra sätt tycker jag att Carter tar upp både för- och nackdelar om att leva ett spionliv, speciellt som tonårstjej. Det finns en mörk verklighet tillsammans med spänningen av spionuppdrag, en verklighet som visar att livet inte bara är att leva livet. Att Carter faktiskt har lyckats skildra detta genom handling istället för bara ord, talar om vilken bra författare hon faktiskt är. 

Jag gillade verkligen den här boken, men jag måste säga att jag tyckte Carters andra serie om tjuvar är något spännande. Men jag tror faktiskt att ju längre serien pågår, desto bättre kommer den att bli. I'd Tell You I Love You, But Then I'd Have To Kill You är bara början på något stort! (hoppas jag)

Favoritkaraktär: Cammie
Bästa del/scen: datinguppdragen


Citat
“I suppose a lot of teenage girls feel invisible sometimes, like they just disappear. Well, that's me—Cammie the Chameleon. But I'm luckier than most because, at my school, that's considered cool. 
I go to a school for spies.”


“Even though Cammie is fluent in fourteen languages and capable of killing a man seven different ways with her bare hands, she has no idea what to do when she meets an ordinary boy who thinks she's an ordinary girl.” 

Andra delar i serien:
1. I'd Tell You I Love You, But Then I'd Have To Kill You
2. Cross My Heart and Hope to Spy
3. Don't Judge a Girl by Her Cover
4. Only the Good Spy Young
5. Out of Sight, Out of Time
5.5. Double Crossed
6. United We Spy

1 kommentar:

  1. Värst va många det är som har börjat läsa den här serien tycker jag det verkar som. Men känns inte riktigt som det är något för mig

    SvaraRadera