lördag 24 augusti 2013

2 x Minirec: Döda Flickors Dans & Midnattsgränden

Döda Flickors Dans (Vampyrerna i Morganville #2) av Rachel Caine
Goodreads... 319 sidor, utgiven 2012

Ojoj, vad mörk den här serien blev helt plötsligt! I och med att Shanes pappa har kommit till Morganville så har en helt ny typ av problem uppstått, och trots att jag gillade den spänning och handling det medförde så sjönk vissa karaktärer också på grund av den. (Ni som har läst boken förstår säkert vem jag menar.)

Döda Flickors Dans var både bra och dålig, men i slutet så älskade jag ändå boken helt och fullt!



Midnattsgränden (Vampyrerna i Morganville #3) av Rachel Caine
Goodreads... 360 sidor, utgiven 2012

En mer spännande bok än sin föregångare, intrigerna bara flyger runt och hemligheter avslöjas! Kan väl bara säga att Midnattsgränden är min favorit än så länge i serien.

Jag gillade att konflikterna från de tidigare böcker blev en stor del av handlingen i den här boken, så att de inte istället håller på i typ 5 böcker till bara för att sedan bara plötsligt försvinna. Det känns lite som om nästa bok kommer att få en nystart, även om det är samma karaktärer som innan. Längtar så!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar