torsdag 29 augusti 2013

3 x Minirec: Starcrossed City, Grudge & Adrian's Lost Chapter

Ni kan läsa alla följande noveller gratis via nätet: Starcrossed City // Grudge // Adrian's Lost Chapter


Starcrossed City (Starcrossed #0.5) av Josephine Angelini
Goodreads... 9 sidor, utgiven 2013

Den här novellen handlar om Daphne, och om hur hon möter Ajax innan händelserna i Helena (eng. Starcrossed). Och jag måste säga att jag gillade den ganska mycket faktiskt!

Jag är inte direkt ett stort fan av Daphne, men genom att läsa om henne gav mig verkligen ett helt annat perspektiv av henne som person!





Grudge (The Morganville Vampires #2.6) av Rachel Caine
Goodreads... ?? sidor, utgiven 2010

Om man redan har läst Döda Flickors Dans (eng. The Dead Girls' Dance) så vet man redan större delen av vad Grudge handlar om. Berättad från Shane's PoV så får man höra om hur spoiler! [det kom sig att hans barndomshem brann ner och hur han förlorade sina lillasyster.]

Själva berättelsen var väldigt väldigt sorglig och på slutet så storbölade jag bara i stort sett. Kan varmt rekommendera den till alla som gillar Shane och hela serien!




Adrian's Lost Chapter (Bloodlines #0.5) av Richelle Mead
Goodreads... 8 sidor, utgiven 2011

Jag har än så länge inte läst en enda bok i Meads Bloodlines serie, men när jag såg att det fanns en prolog berättad från Adrians PoV så var jag bara tvungen att läsa den! Och jag blev inte det minsta besviken på honom! ^^

Dock så måste jag säga hur besviken jag blev över att den inte var längre! Jag hade så gärna velat läsa mer om Adrian, om hans känslor, om hans framtid, förflutna, nutid och om möjligheten finns att han faktiskt finns i den riktiga världen... ja, ni fattar. ^^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar