tisdag 28 maj 2013

2 x Minirec: En gnällig zombie

Diary of a Wimpy Kid (Diary of a Wimpy Kid #1) av Jeff Kinney
Goodreads... 224 sidor, utgiven 2007

Oftast när jag läser böcker brukar jag gå på rekommendationer eller de som jag tycker är intressanta, DoaWK däremot läste jag bara för att många andra tycker om den. Och på grund av det var mina förväntningar väldigt höga, men tyvärr så var dem nog lite för stora.


Problemet för mig var att berättelsen var alldeles för överdriven, jag kunde inte ta den på allvar för det minsta. Det var inte förrän det bara var 100 sidor kvar som jag kunde tycka att skämten var roliga, men då hade det redan gått så långt att det inte vägde upp bokens värde för mig. Men 





The Walking Dead Vol 1: Tills Döden Skiljer Oss Åt (The Walking Dead #1) av Robert Kirkman & Tony Moore
Goodreads... 144 sidor, utgiven 2011

Hur skulle det vara om man vaknade upp till en värld som hade blivit överfallen av zombies? Jag vet själv inte svaret, men The Walking Dead ger en ganska bra bild av det. 

Jag tycker att TWD har alla de där sakerna ett seriealbum ska ha; fina illustrationer, en spännande handling och en blandning av både glädje och sorg. Den var så bra att jag enkelt kommer att plocka upp resten av seriealbumen i serien!

Blev en ganska kort recension, men jag har inte så mycket mer att säga om det här seriealbumet utöver att jag verkligen gilla den och kan tänka mig att andra också kan göra det. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar