måndag 4 maj 2015

Halt får en egen serie!

Ända sedan jag gick i högstadiet så har jag älskat John Flanagans böcker om spejarna i landet Araluen. Jag tycker de är helt fantastiska böcker med spänning, äventyr och vänskap. Så gissa hur glad jag blev när jag läste nyheten om att det ska komma en prequel-serie, som kommer handla om Halt, Wills vresige och sarkastiska mästare!

Serien kommer att utspela sig under den tid som Halt är spejarlärling, vilket är omkring ca 20 år innan händelserna i Gorlans Ruiner. Eftersom jag redan har läst hela Spejarens Lärling serien (förutom den allra sista, som jag inte tänker läsa) så vet jag redan en del av vad som händer vid den här tiden i Flanagans universum. Men trots det så tror jag att den här boken kan bli riktigt bra! För det är ju faktiskt Halt som är huvudkaraktären och vem kan bli besviken på det?! ^^

På svenska kommer boken att heta Spejarens lärling - De första åren. Något omslag har ännu inte getts ut (omslaget till höger är det engelska omslaget), men den är beräknad att komma ut 27 oktober senare i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar