onsdag 3 oktober 2012

Läsa till musik?

Det finns väl inget bättre än att kura ihop sig med en bra bok på kvällen? Kanske tända lite ljus, någon varm dryck, något att småäta... Nu målar jag upp värsta romantiska kvällen här, och så nämner jag musik som sist?

Jag lyssnar gärna på någonting när jag läser, det brukar hjälpa mig att slappna av och koncentrera mig bättre på boken. Det går lika bra för mig att sitta framför tv som i mitt rum med stereon på, medan jag sitter eller ligger i soffan/sängen. 
Några av mina favorit musikgenrer är pop, rock, country och ballader. En väldigt stor blandning som kan bringa fram olika känslor när man läser.

Detta är typen av musik som jag kan sätta på ibland. 


Brukar ni lyssna på musik när ni läser? Om ni gör det, vad lyssnar ni på?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar