tisdag 1 mars 2016

Månadsrapport Februari -16

Februari må vara kort, men det kan trots det hända en hel del. Solen tittar fram, bokrean hände, jag freakade ut när jag insåg att mina olästa böcker landade på 200 stycken, prova det här med att ha en TBR-hög för februari och jag slutade på mitt jobb där jag inte mådde bra. Som sagt, en hel del händer och samtidigt som allt det händer så läste jag så klart en del böcker!

IMG_2232

MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 3670
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 4
Lästa böcker: 9

Goodreads Reading Challenge: 33/130

Påbörjade serier: 1
Avslutade serier: 2
  1. The Curious Incident of the Dog in the Night-Time av Mark Haddon
  2. The Enchantress Returns av Chris Colfer
  3. Shadow Study av Maria V. Snyder
  4. Boken om Mademosielle Osieau av Andrea de la Barre de Nanteuil, Lovisa Burfitt (bilderbok)
  5. End of Days av Susan Ee
  6. Every Last Breath av Jennifer L. Armentrout
  7. Sword Princess Amaltea Bok 2 av Natalia Batista (manga)
  8. Alice's Adventures in Wonderland av Lewis Carroll, Camille Rose Garcia
  9. The Selection av Kiera Cass 
  10. Beastly Bones av William Ritter
  11. Cruel Crown av Victoria Aveyard
  12. Deadly Class Vol 1 av Rick Remenber m.fl. (seriealbum)
  13. Descender Vol 1 av Jeff Lemire m.fl. (seriealbum)
(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
End of Days av Susan Ee
Jag kan inte fatta att den här serien är över nu!! Helt klart en av de bästa serier jag någonsin har läst! 

FAVORIT
Shadow Study av Maria V. Snyder
Det är så härligt att börja läsa om Yelena och Valek igen! Älskar dem!

BESVIKELSE
Deadly Class Vol 1 av Rick Remenber
Jag tycker inte att Deadly Class är dålig, men jag känner att berättelsen behöver utvecklas mer.

FINASTE OMSLAG


--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Jag har nämnt det under många månader nu men jag måste verkligen skriva klart alla recensioner jag har på lager! Tror nästan att jag kommer skriva ihop något schema-liknande som jag kan följa och verkligen pricka av alla böcker jag behöver skriva om.

Men utöver det så kommer jag göra ganska mycket under mars. Bland annat så kommer jag gå på några bokfrukostar, starta en bokcirkel (mer om det kommer upp lite senare på bloggen), vara med i Fantastiska berättelsers tävling (som jag skrev om här), fortsätta med en TBR-hög för mars (inlägg kommer imorgon!) och försöka hålla mig från att köpa nya böcker.

Hur har februari varit för er?

2 kommentarer:

  1. Jobbigt när man får många recensioner på hög som ska skrivas :( men du hade en bra läsmånad.

    SvaraRadera