fredag 23 januari 2015

Succubus Revealed

Succubus Revealed av Richelle Mead
Serie: Georgina Kincaid #6
Sidantal: 277
Utgiven: 2011
Språk: Engelska
Betyg: 4/5 stjärnor

Obs! Se upp för spoilers från tidigare delar i serien!

“How we love others is affected by how we love ourselves, and for the first time in a long time, I was whole.”
- Succubus Revealed
Det har gått mer än ett år sedan jag läste den senaste boken i den här serien, vilket innebär att Succubus Revealed stått i min bokhylla oläst i omkring två år! Jag funderar nu på varför jag egentligen sköt upp läsningen så här länge. En anledning jag kan tänka på är att jag inte vill läsa den, eftersom jag älskar den här serien och jag vill verkligen inte att den ska vara över. Men till slut så kände jag att jag faktiskt behövde ett slut på den och då läste jag boken helt enkelt.

Vad har jag att säga om den här boken då? I stort sett inte något annat än att den är en riktigt berg-och-dalbana av känslor och att den är lite olik de andra böckerna i serien.

Först ut, alla de här känslorna jag upplevde under läsningen. Mead höjde verkligen ribban i den här boken när det kommer till känslor! Egentligen så borde jag inte bli så förvånad, eftersom hennes serier ofta brukar slutar på ett riktigt storslaget vis, och Succubus Revealed är inget undantag. Jag tyckte i början av läsningen att bokens var lite långsam eftersom det inte hände så mycket, men efter ungefär kanske 100 sidor, så hände något så stort att det gav hela berättelsen en helt annan vändning! Skulle vilja sätta in en gif här som förklarar alla mina känslor, men hittade tyvärr ingen.

För er som inte vet så mycket om den här serien så kan jag berätta att det är en av Meads serier skriva för vuxna, vilket betyder att det finns en hel del sex genom hela serien. Och eftersom den handlar om en succubus (läs mer om succubus här!) som heter Georgina så är det ganska förväntat att det ska vara en del sex med. Men när jag nu läste Succubus Revealed så märkte jag att det knappt fanns några sex-scener med... inte för att jag klagar, jag tyckte bara att det var lite konstigt med tanke på att det fanns så många med i de tidigare böckerna.

Ganska lång recension vid det här laget, och jag har bara rabblat på om två saker i stort sett... Det jag kan tillägga är att jag verkligen har älskat den här serien och säkert kommer läsa om den någon gång i framtiden! För den är verkligen one of a kind!



Det bästa med boken: alla känslostormar jag upplevde under läsningen!
Vad jag blev besviken på: den långsamma inledningen.

Andra delar i serien:
1. Succubus Blues
2. Succubus on Top
3. Succubus Dreams
4. Succubus Heat
5. Succubus Shadows
6. Succubus Revealed

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar