torsdag 29 januari 2015

2 x Minirecensioner

Where Silence Gathers av Kelsey Sutton
Serie: Some Quiet Place #1
Sidantal: 360
Utgiven: 2014
Språk: Engelska
Betyg: 3.5/5 stjärnor 

En (vad jag har förstått i alla fall) fristående fortsättning på Some Quiet Place där läsaren återigen får följa en person som kan se känslor. Fast den här gången är det en tjej som brottas med om hon ska hämnas sin döda familj eller inte. Jag tyckte riktigt bra om Where Silence Gathers, även om jag tyckte att förra boken var snäppet bättre. 

Andra delar i serien:
1. Some Quiet Place
2. Where Silence Gathers

-------------------------------

Mind Games av Kiersten White
Serie: Minds Games #1
Sidantal: 237
Utgiven: 2013
Språk: Engelska
Betyg: 4/5 stjärnor 

En gripande berättelse om två systrar som gör allt för att ta hand om varandra. Gillade den varierande PoV mellan Fia och Annie, och tyckte att det var riktigt unikt att få läsa från en blind persons perspektiv. Att det också är en berättelse om syskon blev en extra bonus för mig - för jag älskar nämligen den typen av böcker just nu!

Andra delar i serien: 
1. Mind Games
2. Perfect Lies

Mellanböcker: 
0.5. Annie and Fia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar