fredag 9 januari 2015

Eternal

Eternal av C. C. Hunter
Serie: Shadow Falls: After Dark #2
Sidantal: 386
Utgiven: 2014
Språk: Engelska
Betyg: 3.5/5 stjärnor


På vissa sätt så känns det som om jag fortfarande har problem med den här serien. Vilket vid närmare eftertanke stämmer. Det verkar som om jag och Shadow Falls helt enkelt inte går ihop (i alla fall på ett sätt).

Det jag syftar på är samma sak som jag skrev i min recension på första boken i serien, Reborn, och det är allt onödigt kärleksdrama som upptar en stor del av boken. Jag har vid det här laget blivit ganska trött på allt tjat mellan Della, Steve och Chase! Kan inte Hunter hålla sig till en kille och en tjej, och utveckla historien lite mer?

Vad som gjorde boken värd att läsa var det riktigt spännande mysteriet! Jag börjar märka nu att en del av det verkar vara början (eller kanske mitten nu, då Eternal är andra boken i serien) av en gåta som berör Dellas familj.

Som sagt så var Eternal spännande och jag ser faktiskt fram emot nästa bok, men jag tycker att det är lite för mycket med allt tjafs mellan Chase, Della och Steve. Hoppas verkligen att den dynamiken förändras i Unspoken!


Det bästa med boken: Della och spänningen!
Vad jag blev besviken på: kärleksdramat

Andra delar i serien:
1. Reborn
2. Eternal
3. Unspoken

Mellanböcker:
0.5. Unbreakable

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar