tisdag 21 oktober 2014

Ink

Ink av Amanda Sun
Serie: Paper Gods #1
Utgiven: 2013
Sidantal: 369
Språk: Engelska
Betyg: 3.5/5 stjärnor



Jag och paranormal romance böcker hade en gång i tiden ett stadigt förhållande. Det var sällan det var något bråk mellan oss, men efter ett tag så började jag tyvärr tröttna på att det var så monotont. Överraskningarna och spänningen försvann, och irritationen tog över i de flesta fallen. Det finns fortfarande ljusglimtar, men det är sällan det händer idag.

Ink är för mig en väldigt typiskt paranormal romance; den innehåller instalove, den klassiska hemligheten och en huvudkaraktär som förnekar att det inte är något som är fel med tillvaron. Från början när jag läste boken så tyckte jag att den var väldigt annorlunda, jag älskade bland annat att den utspelar sig i Japan, men sedan dök alla steriotyper upp som jag nämnde tidigare i stycket. 

När det kommer till karaktärerna Katie och Tomohiro (Tomo) så tyckte jag att det var väldigt spännande att följa dem. Katie var i början av handlingen någon som jag verkligen kände sympati för, eftersom hon var helt ny i ett helt nytt land och en ny skola, det var något som jag helt enkelt kunde känna igen mig i (även om jag aldrig har bott utanför Sverige). Tomo tyckte jag var riktigt spännande, med tanke på hans förmåga - det påminner helt enkelt om inget jag har läst om förut!


Från att ha ganska goda förutsättningar så gick Ink ner i mina ögon. Den hade sina ljuspunkter, men jag blev för irriterad på vissa saker för att verkligen kunna gilla den mer. Jag har dock högre förhoppningar på uppföljaren, Rain. För oftast så är det så att jag tycker bättre om uppföljare än den första boken i en serie. 


Andra delar i serien:
1. Ink
2. Rain
3. Storm

Noveller:
0.5. Shadows

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar