tisdag 29 april 2014

4 x Twitterrecensioner!

Istället för att skriva minirecensioner som jag tidigare har gjort, så kommer jag nu börja skriva twitterrecensioner! Följande böcker är alla lästa i februari tidigare i år, så det var nog dags att recensera dem nu...

Deity av Jennifer L. Armentrout
Serie: Covenant #3
Utgiven: 2012
Sidantal: 330
Språk: Engelska

Jag dog några gånger i den här boken! Många intensiva ögonblick som gjorde att jag var tvungen att pausa läsningen - vilket för mig är ett tecken på en otroligt bra bok! Den var spännande & underhållande, och jag älskade verkligen slutet! Kan därför vara bra att ha nästa bok hemma när man har läst ut Deity! ;) 

Betyg: 4/5 stjärnor!



Sweet Peril av Wendy Higgins
Serie: Sweet Evil Trilogy #2
Utgiven: 2013
Sidantal: 371
Språk: Engelska

Gillar det mesta med den här boken; handlingen och karaktärerna, romantiken och vänskapsförhållandena. Tycker Anna är en väldigt bra huvudkaraktär och jag gillar hennes utveckling, samt hur hon försöker balansera sitt liv. Den var dock lite långsam, men eftersom jag gillar karaktärerna och själva handlingen så mycket gör det inte något!

Betyg: 4/5 stjärnor!




Biting Cold av Chloe Neill
Serie: Chicagoland Vampires #6
Utgiven: 2012
Sidor: 337
Språk: Engelska

Efter den förra boken i serien så hade jag väntat mig lite mer från Biting Cold. Hade hoppats på att den skulle ha utvecklas lite mer, inte gå tillbaka till gamla mönster. Det gällde dock bara med vissa av karaktärerna, när det gäller handlingen så älskade jag den! Merit+Ethan! <3

Betyg: 4/5 stjärnor!



My Life From Hell av Tellulah Darling
Serie: The Blooming Goddess Trilogy #3
Utgiven: 2014
Sidor: 414
Språk: Engelska

Överraskande avslutning! Älskade verkligen allt med den här boken, blev ett helt fantastiskt slut på serien! Lite överdrivna karaktärer, handlingen innehåller tolkningar på grekisk mytologi och en underbar romans! Tycker fler bör läsa den här serien, man blir inte besviken!

Betyg: 5/5 stjärnor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar