söndag 23 februari 2014

Länkkärlek - vecka 8

En typ av inlägg jag tänkte kunde vara kul för alla som läser det - för vem älskar inte lite länkar från den gångna veckan? Lite blandat med nyheter (både gamla och nya, för ibland kan jag ligga lite efter), blogginlägg, videos, artiklar och så mycket mer. Självklart handlar alla länkar på något sätt om böcker!

1. Den officiella sidan för Stockholms Internationella Seriefestival har äntligen kommit upp! För er som inte känner till SIS, så kan man jämföra den med Bokmässan fast med inriktning på serier och allt som hör det till. Jag var där förra året och det var helt fantastiskt!! Loved it!

2. Det har släppts ännu en trailer för Game of Thrones säsong 4! 



3. Elina på Marklarsbooks säljer och skänker bort massor av böcker just nu - kolla in det!

4. Saker går väldigt ofta förbi en när man läser böcker. De där sakerna som faktiskt bygger upp en historia, som skapar ett djup och som kanske kan vara mer viktiga än man tror. Så därför kanske det är bra att läsa med en penna i handen - eller en smartphone som Pocketlover säger!

5. I samband med att Perfect Lies av Kiersten White släppas den här veckan så publicerade hon ett litet extra material från James PoV - läs det här!

6. Jag skrev för några veckor sedan om Cassandra Clare's sista novell i The Bane Chronicles - om att den skulle komma ut nu i februari (vilket jag verkligen hade sett fram emot!). Men nu har Clare gått ut med ett meddelande om att den precis är färdigskriven och att den först kommer ut i mars!!!! :'( 

7. Cecilia och Gottfrid från Vår Bokvärld firar just nu att de har passerat 50 000-besökare-strecket! Tävlingen pågår just nu och vinnaren får ett presentkort på Adlibris på 200 kr, men synda er! Tävlingen är över vid midnatt den 24 februari - så skynda er att vara med! Länken finns här!

8. Lena från Lena C har också en tävling just nu för att fira att hennes blogg har fyllt år och för att hon fyller år om några veckor! Även hos henne kan man vinna ett presentkort! Var med i tävlingen här!

2 kommentarer:

  1. Tack för länken! :D
    Känner mig lite hemsk för att jag byter/säljer bort din bok så snabbt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varse! :))
      Gör inte det! Det är din bok nu, jag fick ju en fin bok i dess ställe! ;)

      Radera