torsdag 29 november 2012

Månadsrapport November -12

Jag förstår inte hur jag lyckas! Antagligen har det att göra med att jag inte behöver plugga så mycket just nu, inga direkt intensiva kurser vi läser i skolan, eller om det kanske är jag som har utvecklats som läsare? Läser jag fortare nu än vad jag gjorde i somras, eller kan det vara så att jag uppslukas så mycket av böckerna att helt enkelt? Många frågor utan svar!

Lästa böcker: 21
Antal sidor: 7798



Bästa bok

Obsidian av Jennifer L. Armentrout
Herregud, vilken underbar bok! Jag avgudar den! En huvudkaraktär som är bokbloggare? och som senare träffar en het utomjording? Jag var såld från första till sista sidan! Det var en helt fantastiskt läsning och jag måste bara läsa fortsättningen snart! (Lite många !:n i texten kankse? Nej, man kan aldrig uttrycka sig ordentligt utan !:n!)

Favorit

Of Poseidon av Anna Banks och Nightshade av Andrea Cremer
Hade lite problem att välja vilken av dessa böcker som jag gillade mest. Så jag löste det genom att välja båda! Båda böckernas handling var väldigt ny för mig, jag har inte läst så många böcker där huvudrollen är sjöjungfru respektive varulv. De var bra på olika sätt och jag rekommenderar båda två till er som inte har läst dem!

Besvikelse

Shadow and Bone av Leigh Bardugo
Boken var inte på något sätt dålig, den var väldigt bra och underhållande att läsa - men av alla böcker jag har läst den här månaden fick den här det absolut sämsta betyget. Jag hade väl lite väl för höga förväntningar, och takten och vissa saker i handlingen gjorde mig verkligen besviken. Men jag ångrar inte att jag läste den!

Månadens Kategori: Zombiebok

Enclave av Ann Aguirre och Varma Kroppar av Isaace Marion
Återigen blir det två böcker i samma kategori, men de förtjänar det verkligen! Denna månad har varit en av de bästa i år, jag har knappt kastat någon bok i väggen av frustration eller ilska, och det är betydligt bättre än tidigare månader. Dessa båda zombieböcker fastnade jag för på olika vis. Medan Varma Kroppar var en väldigt mysig bok att läsa, så hade Enclave den där mörka världen som jag älskar att läsa ibland!

Hur många böcker har ni läst i November? Några nya favoriter?

4 kommentarer:

  1. Du kanske bara hittade så många böcker du älskade så detinte gick att lägga ifrån sig dom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant, var väldigt många bra böcker nu i November (:

      Radera
  2. 21 böcker var inte dåligt! Får ta och läsa Obisidian!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! En av de absolut bästa böckerna jag har läst i år. :D

      Radera