måndag 18 juni 2018

Veckans läsning #2

Måndag och ny vecka! Under de två kommande veckorna kommer jag ha fullt upp med två skrivningar i skolan, midsommar och förhoppningsvis lite annat roligt vid sidan, som egen läsning. Min läsning kommer för det mesta gå ut på att hinna ikapp förra veckas planering och sedan påbörja denna veckas.

IMG_3233

Min egen läsning kommer rotera runt dessa två. Jag har kommit en bit in i The Summer of Jordi Perez (and the Best Burger in Lost Angeles) av Amy Spalding nu och har verkligen fastnat för huvudkaraktären Abby! Den andra boken, Goodbye Mister Tom av Michelle Magorian, hittade jag på biblioteket förra veckan och efter att ha läst beskrivningen blev jag riktigt nyfiken på den. Ska tydligen finnas som film också, men tänkte ge boken en chans.


IMG_3234

Denna vecka kommer jag i skolan först prioritera min romance-kurs-läsning och skrivning, men efter det ska jag tackla min Barn- och ungdomskurs. För den delen ska jag läsa igenom Nalle Puh av A. A. Milne, Farlig Midsommar av Tove Jansson och Gittan och gråvargarna av Pija Lindenbaum. Av dessa tre är jag mest nyfiken på Tove Jansson, eftersom jag inte har läst något av henne innan.

Vad tänker ni läsa under veckan? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar