söndag 17 juni 2018

Länkkärlek - vecka 24

En typ av inlägg jag tänker kan vara kul för alla som läser det - för vem älskar inte lite länkar från den gångna veckan? Lite blandat med nyheter (både gamla och nya), blogginlägg, videos, artiklar och mycket mer. Självklart handlar alla länkar på något sätt om böcker, eller är på annat vis väldigt intressanta!

Barnes & Nobles är en bokhandelskedja som finns i USA och tydligen har de en (flera?) blogg också, som jag fick reda på via en länk denna vecka. Länken jag hittade är en lista på 12 Fantasy Heist Novels (som inlägget också heter). Roligt för min del var att jag kände igen några av titlarna på listan, men en hel del nya också. Ni hittar listan här.

Är ni bekanta med ordet bookface? Ordet har kommit av att folk med passande omslag har satt sagda omslag framför sitt ansikte för att på ett vis "smälta ihop". Om ni vill ha ett illustrerande exempel, som också verkligen är on point, tipsar jag om följande länk. Nr 3 är min favorit. Vilken/vilka är era?

Till slut (efter 8 års väntan!!) har trailern för How to Train Your Dragon 3 kommit!! Bara jag som är sorgsen över att denna filmserie kommer vara över efter nästa år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar